Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:51:22 GMT

ساختار شهرداری ۷ بار تغییر کرده/هدف چابک‌سازی است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۶۲۲

ساختار شهرداری ۷ بار تغییر کرده/هدف چابک‌سازی است

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به پرسشی مبنی بر جزئیات جلسه اعضای شورای شهر و شهردار در خصوص تغییر ساختار شهرداری تهران گفت: در این جلسه شهردار گزارش مفصلی در خصوص اصلاح ساختار سازمانی در شهرداری ارائه کرده است. تاکنون پنج مطالعه مستقل در این رابطه از سال‌های ۸۶ تا ۹۳ تهیه شده، علاوه بر این، مطالعات جهانی در این رابطه و اینکه در کلانشهرهای دیگر چه اتفاقی افتاده است نیز مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳، هفت‌بار ساختار شهرداری تهران با توجه به مأموریت‌ها و افزایش جمعیت تغییر کرده است؛ از آن دوره شهرداری از ۶ اداره به ۹ معاونت در حال حاضر رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه متناسب‌سازی و چابک‌سازی، هدف مشترک شورا و شهرداری از تغییر ساختار است، افزود: پیش‌بینی شد شهرداری تهران لایحه تغییر ساختار را مطابق با برنامه سوم بررسی و ارائه کند.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود معاونت جدیدی با عنوان «معاونت زیرساخت‌ها و حمل و نقل» از ادغام دو معاونت حمل و نقل و عمرانی ایجاد خواهد شد و دو معاونت «برنامه‌ریزی» و «توسعه منابع انسانی» نیز ادغام شده است، آیا تغییر دیگری در این لایحه پیش‌بینی شده است؟ تصریح کرد: در خصوص مصادیق و جزئیات صحبتی نشد و تنها تجربه‌های جهانی و فرآیند چگونگی اصلاح ساختار در جلسه شهردار و اعضای شورای شهر مطرح شد.

وی تأکید کرد: موضوع تعدیل نیرو مطرح نیست، بلکه تأکید ما متناسب‌سازی و چابک‌سازی است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های متصل به شهرداری، ۴۳ سازمان و شرکت است که در حال بررسی اساسنامه‌های این سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

کد خبر 4708684 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت حمل ونقل شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه محسن هاشمی سید جواد حسینی حج تمتع 98 نیروی انتظامی وضعیت معابر اربعین حسینی شورای شهر سازمان حج و زیارت پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سی و سومین نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: نهایی کردن قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن و افزایش آن به ۷۹۱ دستگاه، انعقاد قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و گازسوز، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه وَن برقی و ١۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از جمله اقدامات شهرداری تهران در راستای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است.

وی گفت: هفته گذشته و بعد از حضور هیأت حمل و نقلی چین در تهران، قرارداد تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی به ۲۵ هزار دستگاه افزایش یافت.

هرمزی تصریح کرد: شهرداری تهران برای انتقال تجربیات خود به کلان‌شهرهای کشور در زمینه تأمین واگن و وسایل حمل و نقل برقی آمادگی دارد.

کد خبر 6082386

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم