Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان در اردوی جهادی در روستا‌های اطراف شهرکرد به مرمت و زیباسازی ۴ مدرسه و آموزش دانش‌آموزان این روستا‌ها پرداختند.

امیرحسین امینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تشریح فعالیت‌های جهادی دانشجویان این دانشگاه در تابستان امسال پرداخت و گفت: زیبایی خدمت بخلق و شیرینی دستگیری از محرومین در اردو‌های جهادی لحظات معنوی و نابی را برای دانشجویان می‌سازد که در کمتر اردویی می‌توان شاهد آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ادامه داد: دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان به عنوان افرادی که در آینده مسئولیت خطیر امر تعلیم و تربیت را در نظام اسلامی به عهده دارند، با حضور در این اردو‌ها می‌توانند ضمن تزکیه نفس و آشنایی با مناطق محروم به محرومیت‌زدایی بپردازند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان توضیح داد: ششمین دوره اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان شهیدباهنر اصفهان نیز از اوایل تابستان ۹۸ طرح ریزی و پس از عرصه یابی گروه جهادی شهید حججی دانشگاه به تصدی از شهید حججی والامقام در سه روستای خشکرود، ارجنک و ویست از توابع شهرستان خوانسار از سی و یکم مرداد ماه به مدت ده روز در عرصه‌های آموزشی-فرهنگی، عمرانی و بهداشتی-خدماتی برگزار شد.
وی بیان کرد: در این اردو سعی شد متناسب با رسالت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی در اولویت قرار گیرد.
امینی گفت: در این راستا فعالیت‌های آموزشی ویژه اوقات فراغت تابستان دانش آموزان در دو روستای خشکرود و ارجنک در موضوعات و مفاهیم قرآن کریم، احکام، مهارت‌های زندگی، آشنایی با ارزش‌های دینی و ملی، تعاملات اجتماعی و آداب معاشرت، فعالیت ورزشی و ... در این دو روستا برگزار شد.
وی بیان کرد: از برنامه‌های دیگر کارگروه آموزشی و فرهنگی گروه جهادی شهید حججی برگزاری مسابقه خلاقانه و ابتکاری موشک آبی بود که با استقبال ویژه‌ای برگزار شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان خاطرنشان کرد: با حضور استاد برجسته سواد رسانه استان اصفهان برای اهالی و کودکان این سه روستا کلاس رسانه و بنیان‌های خانواده نیز برگزار شد.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدای گمنام روستای خشکرود از دیگر برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی شهید حججی در تجدید میثاق با ارزش‌ها و زنده نگه داشتن یاد این عزیزان بود.

همانطور که بیان شد سعی شد فعالیت‌های گروه جهادی شهید حججی رنگ و روی دیگری به خود گرفت. در این زمینه فعالیت‌های عمرانی بر روی مدارس در دستور کار قرار گرفت؛ که زیباسازی و مرمت چهار مدرسه در دو روستای ویست و ارجنک شامل رنگ آمیزی کامل سالن مدرسه، دیوارنویسی، خط کشی زمین واجرای طرح حیات پویا در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی شهید حججی تعمیر و مرمت خانه‌ی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و کمک در جمع آوری محصولات کشاورزی فرد از کار افتاده در روستای ارجنک بود.

در زمینه‌ی بهداشتی - خدماتی نیز با حضور تیم پزشکی گروه جهادی شامل پزشک متخصص، مامایی و پرستار بیش از صد نفر از اهالی دو روستا‌ی ارجنک و خشکرود ویزیت رایگان شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوی جهادی 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند. تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

کد خبر 6086881 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک