Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مرتضی ضامنی افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تکسیرانی افزایش ۱۱۰ برابری قیمت خودرو نسبت به سال گذشته است و رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند.

وی ادامه داد: وقتی خودو ۱۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، باید حداقل ۵۰ میلیون تسهیلات به رانندگان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تومان هم باید بابت فرسودگی خودرو باشد و ۲۰ میلیون هم توسط راننده تامین شود تا توانی برای نوسازی ایجاد شود.

ضامنی گفت: اما اشکال این است که در حال حاضر هیچ بانکی تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی دهد و تمایل دارند که سود این تسهیلات را حتی به مرز ۲۳ درصد هم برسانند.

وی خاطر نشان کرد: با تسهیلات ۱۸ درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودروهای خود کرده بودند، توان بازپرداخت اقساط را به سختی داشتند و در صورتی که سود تسهیلات به بیش از ۲۳ درصد برسد، به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی ها توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد: اگر بانک یا افرادی شرایط برای پرداخت وام در قالب تسهیلات به ناوگان تاکسیرانی را داشته باشند، استقبال می کنیم و لازم است که بانک مرکزی هم در این زمینه ورود کند تا بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

وی افزود: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید که شامل ۷۵ درصد ناوگان موجود خواهد بود.

ضامنی اعلام کرد: ظرفیت تولیدخودرو داخلی در بهترین وضعیت ۳۰ هزار دستگاه برای خودرو تاکسی است و با توجه به انباشت فرسودگی تاکسی ها و با اتکا به این روش تولید داخل کافی و پاسخگو برای نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش قیمت تاکسی تسهیلات بانکی قیمت خودرو مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح ۳۹۲ نوسازی واحد مسکونی بافت فرسوده استان سمنان به میزبانی شاهرود ضمن بیان اینکه نوسازی بالغ بر ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است، ابراز داشت: کار تکمیل نوسازی ۲۵ هزار منزل مسکونی در بافت فرسوده به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه ۸۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده به بهره برداری رسیدند، افزود: افزایش بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده از موضوعاتی که مورد توجه دولت سیزدهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای سال جاری آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید هدف گذاری شده است، ابراز داشت: در تلاش هستیم تا ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کد خبر 6082187

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است