Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به پنج درصد تعاونی‌های سطح کشور را در استان آذربایجان‌شرقی دارد که از آن میان 4هزار و 200 تعاونی فعال هستند. 

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ میراحدحسینی در نشست خبری به مناسبت درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون بخش خاصی هست که نیازی به پول، منابع مالی، کمک‌های مادی، زمین ندارد، گفت: عشق و علاقه مهمترین نیاز در بخش تعاون است که باعث پیشرفت و رونق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تعاونی هایی که در آنها نفاق،ضدیت،اختلاف و کینه وجود ندارد و صفا و صمیمیت و دوستی بین آنها حاکم است آن تعاونی ها موفق خواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در تمام تعاونی‌ها اعم از خدمات، درمان، توزیع، آموزش این است که صفا و صمیمیت و همدلی ایجاد کنیم تا به هم اعتماد کرده و خدمات شایان و موثری انجام دهند.

وی افزود: در این راستا اقدام به ایجاد کمیته رسیدگی برای حل مشکلات تعاونی‌ها کرده ایم تا در پیشبرد اهداف تعاون موثر باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه 45 تعاونی با مشکلات حادی روبه‌ رو بودند ولی با ایجاد این کمیته که اعضای آن افراد موثر هستند، مشکلات حل شد، گفت: هدف این است تا در کمیته مشکلات بررسی و سپس حل شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: کمیته رسیدگی به نام هیات تعاون و داوری نیز در راستای حل و فصل اختلافات تعاونی‌های مشکل‌دار تشکیل شده است که در چارچوب مقررات، مشکلات بررسی شده و رای صادر می‌شود.

وی تعداد تعاونی ها را قبل از انقلاب 5 هزار تعاونی عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد تعاونی ها بعد از انقلاب به 100 هزار رسیده است و 93 هزار تعاونی فعال در کشور وجود داردکه یک میلیون و 700 هزار نفر بطور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

حسینی بیان کرد: نزدیک به پنج درصد تعاونی‌های سطح کشور را در استان آذربایجان‌شرقی دارد که از آن میان 4هزار و 200 تعاونی فعال هستند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: جمع سرمایه تعاونی‌های استان یک‌هزار میلیارد تومان است که بعداً افزایش داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کار در تعاونی مبالغ کمتری دارد، تصریح کرد: در تعاونی همه برابر است و اگر یکی یک میلیون تومان داده است، باید مابقی اعضا نیز به همان مقدار سرمایه بگذارد.

حسینی خاطرنشان شد: اگر قرار است که مردم ثروتمند شود همه باید ثروتمند شوند و این نگاه و نگرش بوده که سبب شده است تا مردم به تعاون روی بیاورند و انصافاً هم از طریق تعاونی کارهای زیادی انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نگاه مدیران به بخش تعاون باید محترمانه باشد نه اینکه مورد غضب و منفعت‌ طلبی قرارگیرند.
حسینی با تاکید به اینکه اگر کسی عاشق کار تعاون باشد، قطعاً موفق خواهد شد، افزود: ظرفیت در استان زیاد است و هر کسی که در بخش تعاون کاری اثربخش و موثر انجام دهد، مورد حمایت مسوولان قرار خواهد گرفت.


در ادامه این نشست  مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار آریا که  از وی پرسید، جنابعالی در صحبت های خود اشاره داشتید که نگاه مدیران به بخش تعاون باید محترمانه باشد آیا این موضوع به تعاونی مصرف آموزش پرورش ناحیه 2 تبریز هم صدق می کند اگر چنین هست چرا آموزش و پرورش  چندین ماه هست با

ارایه دادخواست به فکر خلع ید آن تعاونی هست گفت: بنده و کارشناسان این اداره در جریان این امر قرار داریم و چندین بار با مدیر کل محترم آموزش و پرورش در این خصوص صحبت کرده ایم اما متاسفانه برخیافراد از روی بغض و حسادت با این بهانه که محل ملک تعاونی فوق ،متعلق به آموزش و پرورش هست اقدام به طرح شکایت کرده اند درصورتی که

طبق مصوبه هیئت وزیران دستگاه های دولتی موظف به تامین محل و نیرو برای تعاونی ها هستند و آن محل نیز طبق قانون قربب به 7 دهه هست که به تعاونی مصرف واگذار شده و این اداره برای رفع این مشکل و موانع نهایت تلاش خود را بکارگرفته و خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد؛ آن محل طبق قانون به تعاونی مصرف واگذار شده است.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته تعاون از روز شنبه شروع شده است، گفت: غبارروبی مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه، دیدار با خانواده شهدای تعاون، ارائه گزارش عملکرد در صدا و سیما و برگزاری دوره تجلیل از تعاونی‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

نیکخو افزود: سه شهر در کل کشور به عنوان پایلوت تعاون انتخاب شده است که شهرستان شبستر از استان آذربایجان شرقی نیز جزو این شهرهای پایلوت کشوری است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی، قطب شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: سامانه‌ای طراحی شده است که اسامی نخبگان و محصولات آنها در آن سامانه بارگذاری شده است و دستگاههای دولتی و خصوصی از طریق این سامانه با این افراد و محصولاتشان آشنا می شوند و در صورت نیاز آنها را در شرکتهای خود به کار می گیرند.

نیکخو با بیان اینکه سال گذشته 42 واحد تعاونی به حالت غیرفعال درآمده اند،خاطرنشان کرد: جهت داشتن آمار بروز کمیته‌ای تشکیل داده ایم تا این تعاونی‌ها به آن کمیته مراجعه کنند و اسامی آنها در سامانه ثبت می شود واسامی تعاونی هایی که در سامانه وجود دارد، واقعی و فعال است .

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مشکلات تعاونی مسکن جماران گفت:این تعاونی جزو یکی از شرکت‌های تعاونی مشکل‌دار است که از 15 سال پیش بخاطر خرید زمینهای خارج از محدوده و بدون سند دچارمشکل شده است.

وی با تاکید به اینکه در طول چند سال چهار بار شرکت تعاونی جماران در کمیته مطرح شده است زیرا  برای 3 هزار و 700 نفر پذیرش بدون جانمایی کرده‌اند، افزود: مدام در حال حسابرسی رسمی شرکت هستیم و  هیات مدیره آن عزل شده است و فردا انتخابات هیات مدیره جدید آن است.

رئیس بانک توسعه و تعاون  نیز در این نشست با تاکید به اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک حامی تعاونی ها است که جهت ارتقاء بخش تعاون ایجاد شده است، گفت:از سال 80،93 درصد از کلیه تسهلات در نظر گرفته شده ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هشت برابر منابع و سپرده مردمی از سال 93 افزایش یافته است، تصریح کرد: میزان سهم پولی از 0.5درصد به 1.3 افزایش داده ایم که نشان از اعتماد مردم است و همچنین ارائه تسهیلات 3.5 برابر شده است.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: 110 درصد اعتبارات برای اشتغال روستایی تخصیص یافته است و جزو 5 استان کشور هستیم که سهمیه دراشتغال روستایی را محقق کرده است.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق تعاون استان گفت: اتاق تعاون در کنار اداره کل کار و رفاه اجتماعی، با 11 اتحادیه فعال و دو اتاق تعاونی در شهرستانها مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه در این مقطع حساس کشور، نیاز به تعاون بسیار زیاد دیده می‌شود، افزود: از زمانهای دور تعاون وجود داشت و هر جا مشکل باشد تعاون دیده می‌شود ولی وقتی رفاه نسبی ایجاد شود تعاون فراموش می شود.



 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هفته تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی