Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طوفان دوریان با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت «باهاما» را درنوردیده و خسارات گسترده‌ای را در این مجمع‌الجزایر برجای گذاشته و اکنون موجب لغو ۶۰۰ پرواز در ایالت فلوریدا شده است. تاریخ انتشار: 09:39 - 11 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۴۲۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، طوفان دوریان با افزایش به سطح ۵، به طوفانی ویرانگر تبدیل شده و «باهاما» را با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت درنوریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا هشدار داد که این طوفان در آستانه رسیدن به جزایر «آباکو» است.

 

 

دوریان یکی از قدرتمندترین طوفان‎ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که مجمع‌الجزایر باهاما را در نوردیده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

این طوفان خسارات گسترده‌ای در دوریان بر جای گذاشته و علاوه بر تخریب بسیاری از منازل مسکونی، موجب بارش‌های سنگین در این ایالت شده است.

 

 

دوریان اکنون به ایات فلوریدا در آمریکا رسیده و لغو حدود ۶۰۰ پرواز در سراسر این ایالت برای روز دوشنبه از نخستین تبعات این طوفان در فلوریدا به شمار می‌رود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا باد‌های شدید و موج‌های خطرناک را برای سواحل فلوریدا و جورجیا پیش‌بینی کرده است.

 

 

پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که این طوفان طی روز‌های آینده شدت بیشتری به خود گرفته و خسارات گسترده‌ای را در پی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دوریان طوفان طوفان دوریان آمریکا باهاما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518

تین نیوز عباس قربانعلی بیک* :

تعدادی واگن دوطبقه چینی که برای مترو تهران کرج خریداری شده بود برای اولین بار در ابتدای دهه هشتاد به شرکت رجا واگذار شد که پس از تغییراتی برای دوره کوتاهی مورد استفاده قرار گرفت، ظرفیت بالای این واگن ها به صورت اتوبوسی ... ، سبب علاقه و بررسی بیشتر کارشناسان شرکت قطارهای مسافری رجا (شرکت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی) و نهایتا سفارش مخصوص این واگن ها به صورت اتوبوسی با ظرفیت بالا برای زمان سیر تا هشت ساعت (مسافت متوسط) به شرکت CRC چین شد.

سال 1391 ورود واگن ها با تعداد صندلی 108، وزن واگن خالی 56 تن و وزن با مسافر 66 تن، بارمحوری مجاز 17 تن، طول 26400، عرض 3105 و ارتفاع از سطح ریل 4650، سرعت طراحی 160 و بهره برداری 150 (ظاهرا بالاترین در ایران) آغاز شد. 

بوژی این واگن ها ساخت زیمنس آلمان و از نوع SF400 ، با سه دیسک ترمز انتخاب شد که به تعداد زیاد در انواع واگن ها از جمله ICE آلمان با سرعت 280 کیلومتر برساعت استفاده شده بود، فاصله محوری 2500 و قطر چرخ 920 میلیمتر بود.

با وجود سابقه استفاده از این بوژی در انواع متعدد واگن های یک و دوطبقه برای اطمینان از مناسبت آنها برای واگن های دوطبقه مورد نظر، قراردادی با OBB (اتریش) جهت انجام آزمایشات UIC 518  (رفتار دینامیکی، ایمنی، کیفیت سیر) منعقد شد.

این گزارش نتایج آزمایش ها را بر اساس رویه های ساده شده استاندارد EN 14363 و استاندارد UIC 518 تشریح مینماید.

یک واگن کوپه ای نمونه DB برای آزمایش با بوژی SF400 انتخاب و استفاده شد. برای آزمایش های بارگذاری شده، وزن واگن با بالاست (وزنه) به 65.4 تن افزایش یافت که نشان دهنده یک واگن دوطبقه با مسافر کامل است. آزمایش ها در بخش های مختلف مسیر در اتریش بین اکتبر تا نوامبر 2010 انجام شد. استاندارد EN 14363 چهار ناحیه آزمایشی را برای ارزیابی تعریف می کند، مسیرهای مستقیم (منطقه 1)، قوس های شعاع بزرگ بیش از 600 متر (منطقه 2)، قوس های شعاع متوسط ​​400-600 متر (منطقه 3)، و شعاع کوچک زیر قوس های 400 متر (منطقه 4)، و قوس های پیوندی نیز مورد آزمایش قرار گرفتند.

ابزار دقیق شامل سنسورهای شتاب روی قاب بوژی، بدنه واگن و یک جعبه یاتاقان برای اندازه گیری شتاب های جانبی، عمودی و شبه استاتیکی بود. پروفیل چرخ قبل و بعد از سیر اندازه گیری می شد. داده ها در فواصل 10 سانتیمتری ثبت شدند و از نظر آماری بر اساس آستانه های ایمنی و کیفیت سیر (Ride Quality) در روش های UIC 518 تجزیه و تحلیل شدند. در تست های مسیر مستقیم منطقه 1 تا سرعت 179 کیلومتر درساعت، حداکثر شاخص ایمنی به 57 درصد و کیفیت سیر به 80 درصد از آستانه مجاز رسید. برای قوس های شعاع بزرگ در ناحیه 2 با کسری دور (cant deficiencies) تا 182 میلیمتر، حداکثر شاخص ایمنی به 65 درصد و کیفیت سیر به 45 درصد از آستانه مجاز رسیدند. در قوس های شعاع متوسط ​​در ناحیه 3 با کسری دور تا 179 میلیمتر حداکثر شاخص ایمنی به 66 درصد و کیفیت سیر به 37 درصد از آستانه مجاز رسیدند. در قوس های شعاع کم ناحیه 4 با کسری دور تا 181 میلیمتر، حداکثر شاخص ایمنی به 71 درصد و کیفیت سیر به 34 درصد از آستانه مجاز رسیدند و نهایتا برای قوس ای پیوندی آزمایش شده، مقادیر ایمنی به 79 درصد و کیفیت سیر به 81 درصد از آستانه مجاز رسیدند.

این گزارش نشان داد که بر اساس آزمایش های ساده شده EN 14363، بوژی SF400 تا سرعت 176 کیلومتر برساعت و کسری دور 165 میلیمتر، رفتار حرکتی مناسبی از نگاه ایمنی و راحتی در هر چهار منطقه آزمایشی و در نیز قوس های پیوندی داشت.

در حالی که به صراحت بیان نشده است، این گزارش اشاره دارد که سرعت بالای مسیر مستقیم بالاتر از 176 کیلومتر در ساعت می تواند به طور بالقوه ایمن باشد، زیرا محدودیت کلی 176 کیلومتر در ساعت احتمالا بالاترین سرعت آزمایش شده در محدوده قوس دار بود. در نهایت، با توجه به تجربه به کارگیری قبلی این بوژی ها در سرعت 280 کیلومتر برساعت در واگن های یک طبقه بنظر میرسد حداکثر سرعت مطمئن حدود 1.25 برابر تست 176 کیلومتر درساعت (تقریبا 220-240 کیلومتر در ساعت) است.

این واگن ها که می توان آنها را بهترین واگن اتوبوسی کشور (ایمنی، راحتی سیر، سرعت، کیفیت ...) برای برد متوسط اعلام نمود، اکنون علاوه بر حمل ونقل مسافران حومه در مسیرهایی مانند تهران قم و ...، در مسیر تهران مشهد نیز مورد استفاده است.    

فایل مرتبط را از اینجا دریافت کنید.

downloadFile عباس قربانعلی بیک وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)