Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بحث مبارزه با بی‌سوادی و ریشه‌کن کردن آن بنا به تأکید استاندار و برنامه‌ای که در این باره تدوین‌شده در دستور کار استان قرارگرفته است.

حیاتی افزود: طرح مبارزه با بی‌سوادی در طول یک برنامه زبان بندی شده یک تا دوساله قرارگرفته که امیدواریم گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم، زیرا یکی از موانع بزرگ توسعه مسئله بی‌سوادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در مقوله ریشه‌کن کردن بی‌سوادی باید در کنار نهاد آموزش‌وپرورش قرار بگیرند، زیرا این کار به‌تن‌هایی از عهده آموزش‌وپرورش بر نمی‌آید بلکه نیازمند عزم ملی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

او خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در رتبه چهارم مبارزه با بی‌سوادی در سطح کشور قرارگرفته در سایه زحمات تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و نشان‌دهنده این موضوع است که ما می‌توانیم گام‌های بلندتری را در این مسیر برداریم.

حیاتی در خصوص آمار واقعی بی‌سوادان در سطح استان نیز افزود: برای احصا این آمار باید از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و نیز دهیاران، خانه بهداشت و سایر ارگان‌ها و مرجع رسمی آمار کشور نیز استفاده کرد.

او درباره طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در سطح استان افزود: این طرح یکی از طرح‌های موفقی است که تمام فرمانداران را مکلف خواهیم کرد تا آن را مورد پیگیری قرار دهند بنابراین بسیج تمام امکانات برای اجرای این طرح ضروری است.
انتهای پیام/ ر

ضرب الاجل معاون استاندار خراسان شمالی علیه بی‌سوادی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند