Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:55:58 GMT

کشت بیش از هزار هکتار شلتوک در ایذه پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۷۵۷

کشت بیش از هزار هکتار شلتوک در ایذه پایان یافت

مصطفی هنرمندیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشت شلتوک از دیرباز در شهرستان ایذه رواج داشته است اما در سالیان اخیر به دلیل خشکسالی‌ این روند با کاهش محسوسی روبه‌رو شده بود.

وی افزود: در سال زراعی گذشته تنها ۵۰ هکتار شلتوک در ایذه کاشته شده بود و کمتر از ۲۰۰ تن برنج از آنها برداشت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: بیشتر شالیزارهای ایذه در روستاهای سادات حسینی، غریبی‌ها، سوسن و هلایجان قرار دارند.

وی افزود: ارقام تولیدی برنج در ایذه شامل چمپای محلی و عنبربو است که با توجه به سابقه این شهرستان در تولید برنج با کیفیت، بسیاری از تولیدات موقع برداشت و سر مزرعه به فروش می‌رسد.

شهرستان ایذه با حدود ۵۳ هزار هکتار زمین کشاورزی که حدود ۲ هزار هکتار از آن به کشت‌ تابستانه اختصاص دارد از قطب های کشاورزی در شرق خوزستان است که مرکز آن در ۱۸۳ کیلومتری اهواز قرار دارد. 

۹۴۳۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر برنج جهاد کشاورزی خشکسالی زمین کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از قلع و قمع تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این اقدام با حمایت دستگاه قضائی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اراضی روستای اغشت و باغبانکلا شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

وی عنوان کرد: در اجرای عملیات آزادسازی این اراضی ۸۲ قطعه دیوارکشی به طول ۲۹ هزار و ۶۲۰ متر، ۱۴ مورد بنای ویلایی در حال ساخت، دو بنای تجاری غیرمجاز، ۲۵ مورد محوطه سازی، هشت آلاچیق و هفت استخر تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ارزش ریالی این اراضی را ۵۲ هزار میلیارد ریال برآورد و خاطرنشان کرد: طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی شهرستان ساوجبلاغ با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 6085046

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • برداشت هندوانه آناناسی در استان بوشهر تا ۱۰ اردیبهشت
  • ایران غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیک گندم را دارد