Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:57:55 GMT

گردشگری دریایی در ساحلی غربی بوشهر رونق می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۲۷۵

گردشگری دریایی در ساحلی غربی بوشهر رونق می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساحل غربی بوشهر به واسطه قرارگیری در جهت باد شمال غربی به عنوان باد غالب همواره توفانی و متلاطم است به همین دلیل مطالعات لازم در زمینه ثبات این محدوده و ایجاد آرامش نسبی انجام شده است که زمینه رونق فعالیت های گردشگری دریایی را فراهم می‌کند.

 سیاوش ارجمند زاده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با شهردار بوشهر افزود: همچنین مطالعات طرح حفاظت کانال دسترسی به کاهش رسوب گذاری و در نهایت هزینه‌های مرتبط با لایروبی آن نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در نبود طرح حفاظت کانال دسترسی بندر بوشهر شاید تنها در روزهای محدودی امکان بارگیری مسافران گردشگری دریایی وجود داشته باشد ولی با تحقق طرح حفاظت کانال دسترسی زمینه بارگیری مسافر در ساحل غربی بوشهر برای عمده روزهای سال فراهم است.

ارجمندزاده اظهارداشت: اداره کل بنادر و دریانوردی در قالب چارچوب های قانونی آماده تعامل با مجموعه شهرداری بوشهر برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: در این زمینه همچون گذشته واحد ایمنی این اداره کل در زمان بروز حوادث احتمالی آماده هر گونه کمک و همکاری با مدیریت شهری است.

ارجمندزاده گفت: این اداره کل ساماندهی درب ورودی خود را در آغاز کرده و بدون شک اتمام این پروژه می‌تواند به زیباسازی این محدوده از شهر کمک کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در ارتباط با اجرای پروژه‌ها در نوار ساحلی این اداره کل در زمینه صدور مجوزها و کمک های مطالعاتی می‌تواند ظرفیت خود را در اختیار شهرداری بگذارد.

شهردار بندر بوشهر گفت: شهرداری دستگاهی است که وظیفه خود را ارائه خدمت عمومی به شهروندان می‌داند که این نشان از رسالت های سنگینی گذاشته شده بر عهده شهرداری است.

سید نورالدین امیری افزود: دستگاه هایی هستند که فعالیت های آنها روی فعالیت شهرداری اثر گذار است و می توانند در قالب مسئولیت های اجتماعی یاری رسان مدیریت شهری باشند.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز به عنوان دستگاهی مهم و تاثیرگذار می‌تواند ایفاگر نقش موثری برای مسئولیت اجتماعی  باشد.

مدیر روابط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: تغییر نوع نگاه ها به بندر بوشهر از سنتی به صنعتی می‌تواند سرفصل مشترکی برای همکاری مشترک این واحد با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر باشد.

روشن بهزادی افزود: در صورت تحقق این مهم بدون شک سرمایه گذاران حوزه فعالیت های دریایی و بندری نیز با آشنایی پیدا کردن با ظرفیت های بندر میل به سرمایه گذاری بیشتری در این  حوزه پیدا می کنند.

۷۲۱۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان بوشهر سرمایه گذاران سرمایه گذاری شهرداری گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر

ایسنا/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر این استان (از ۲۴ اسفندماه تاکنون) به بیش از ۱۳۷ هزار نفر از هم‌وطنان خدمات رسانی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید از بنادر شمالی بوشهر اظهار کرد: از آغاز طرح گردشگری دریایی ایام نوروز این استان بنادر گناوه، بوشهر، دیلم، کنگان و دیر به ترتیب با ۴۷ هزار و ۸۴۵، ۴۱ هزار و ۸۸۸، ۲۴ هزار و ۴۶۱،  ۱۹ هزار و ۸۳۷ و ۲ و ۷۰۰ نفر بیشترین گردشگر دریایی استان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: از آغاز طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر استان تاکنون به بیش از ۱۳۷ هزار  از خدمات ارائه شده که در این بین قایق‌های تفریحی با خدمات رسانی به ۹۷ هزار و ۱۳۰ نفر بیشترین سهم را داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بعد از قایق‌های تفریحی، جت اسکی، موتورلنج و شناورهای فلزی به ترتیب با خدمات رسانی به ۱۷ هزار و ۲۶۸، ۱۳ هزار و ۴۰۹ و ۸ هزار و ۹۹۹ گردشگر بیشترین سهم از طرح گردشگری ایام نوروز این استان را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: برای ایام نوروز با انجام بازرسی‌های فنی مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور ( شامل ۱۳۰ قایق و ۱۱ موتور لنج سنتی) و ۳۰ جت اسکی در طرح گردشگری ایام نوروز این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز با هدف افزایش ایمنی تردد ۷۰۰ جلیقه نجات شامل ۶۰۰ جلیقه بزرگسالان و ۱۰۰ جلیقه کودکان و ۶۵ حلقه نجات در بنادر استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر تصریح کرد: برای این ایام همچنین هفت شناور ناجی، ۱۱ فروند شناور همیار ناجی و ۱۳ شناور آتشخوار در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز حادثه در اسرع وقت خدمات موردنیاز را ارائه کنند.

شکیبی نسب افزود: مراکز مجاز ارائه خدمات گردشگری دریایی استان تاکنون کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ نداده و انتظار می‌رود با تلاش شبانه روزی کارکنان این موفقیت ارزشمند تا پایان طرح تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: از گردشگران نوروزی نیز انتظار است برای خدمات گردشگری دریایی از مراکز مجاز بنادر استان استفاده کنند چراکه فعالیت این مراکز در ایمنی کامل انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • گردشگاه‌های دریایی خوزستان میزبان بیش از ۱۵ هزار بازدید کننده
  • حضور ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان تا چهارم فروردین
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • بازدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر