Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@05:29:06 GMT

درآمد کشت دوم برنج چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۳۳۷

صراط:

کارشناس کشت دوم جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران با افزایش تولید محصولات زراعی در کشت دوم، نه تنها بخشی از مایحتاج زندگی خود را تامین می‌کنند و درآمد خانوار را افزایش می‌دهند، بلکه باعث خودکفایی در تولید این دست از محصولات نیز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا ابریشمی گفت: درنیمه ی دوم سال، بسیاری از کشاورزان گیلانی تقریبا بیکارند که با کشت دوم شالیزارها از بیکاری در می آیند و درآمد خوبی هم دست شان را می گیرد؛ در آمدی که می تواند هزینه های آماده کردن شالیزارها و کشت و کار برنج را در بهار و تابستان تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شالیکاران گیلانی افزون بر درآمدی که از کشت برنج در هر هکتار به دست می‌آورند، در کشت دوم براساس نوع و ارزش محصول کشت شده، حدود هشت تا 20 میلیون تومان درآمد عایدشان می شود.

ابریشمی ادامه داد: شالیکاران با افزایش تولید محصولات زراعی در کشت دوم، نه تنها بخشی از مایحتاج زندگی خود را تامین می کنند و درآمد خانوار را افزایش می دهند، بلکه باعث خودکفایی در تولید این دست از محصولات نیز می شوند.

کارشناس جهاد کشاورزی گیلان افزود: از آنجا که در نیمه دوم سال، بارندگی‌ها در گیلان افزایش می‌یابد و غالبا شالیزارها دچار آبگرفتگی می شوند با کشت دوم، که لازمه آن، ایجاد زهکش است، آب‌ها به بیرون شالیزار هدایت و ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، از جاری شدن سیل هم جلوگیری می‌شود.

ابریشمی، با بیان اینکه در فرآیند آماده‌سازی زمین و داشت محصولات کشت دوم بخش زیادی از علف‌های هرز و آفات در شالیزارها از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: زیرخاک کردن بقایای محصولات زراعی مثل شبدر و حبوبات در شالیزارها باعث افزایش مواد عالی، بهبود کیفیت فیزیکی و شیمیایی خاک و در نتیجه حاصلخیزی آن خواهد شد و با این کار مصرف انواع کود در فصل کشت و کار برنج تا حدودی کاهش می‌یابد.

وی گفت: برخی از محصولات کشت دوم مثل باقلا و شبدر، ازت هوا را توسط باکتری‌های ریز، جذب و باعث افزایش آن در خاک می‌شوند که این کار مصرف کود اوره را کاهش می‌دهد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران