Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:32:54 GMT

تولید رمزارز، راه رسیدن زنجان به قطب آی‌تی و الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۷۷۳

تولید رمزارز، راه رسیدن زنجان به قطب آی‌تی و الکترونیک

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان گفت: زنجان می‌تواند با تولید رمزارز به قطب آی‌تی، الکترونیک و برق تبدیل شود.

‌افشین آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در رابطه با تولید رمزارز، اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت در شهریور سال گذشته، استان‌های خنک و دارای توان برقی بالا در اولویت استخراج ارز دیجیتال قرار دارد و خوشبختانه استان زنجان هر دو ویژگی و ظرفیت را داشته و با حمایت مسئولان می‌تواند به قطب تولید ارز دیجیتال در کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول علاوه‌ بر توان برقی بالا، بالا بودن تعداد فعالان حوزه فناوری اطلاعات را مزیت دیگر زنجان دانست و ادامه داد: برق تولیدی این استان در ۹ ماه از سال، مازاد مصرف مورد نیاز بوده و به دلیل اینکه نیروگاه‌های برق باید فعال باشد، مشاهده شده که برخی مواقع، چراغ‌ آزادراه‌ها در روزها نیز روشن می‌شود در حالی که از همین انرژی می‌توان برای ماینینگ (ایجاد ارز دیجیتال) استفاده کرد.

وی افزود: زنجان می‌تواند از قطب استخراج رمزارز به قطب آی‌تی برسد و اگر در ایجاد قطب آی‌تی، کوتاهی و تعلل اتفاق افتاده، استخراج رمزارز (ماینینگ) فرصت خوبی برای توسعه و دست یافتن به قطب آی‌تی و الکترونیک است.

آشوری تصریح کرد: مشخص نبودن تعرفه قیمت برق مشکل اصلی تولید ارز دیجیتال است و طبق مصوبه هیئت دولت، نرخ هزینه برق، متوسط قیمت صادراتی به کشورهای دیگر دریافت درنظر گرفته می‌شود و در حالی که ما در ایران هستیم و صادرات برق ایران به ایرانی‌ها عجیب است و باید نسبت به این مسئله، تجدید نظر شود.

وی اظهار کرد: شرط‌های دیگری هم از جمله اینکه ریسک کار با خود تولیدکننده باشد، بانک‌ها هیچ کمکی نمی‌کنند، در صورت احداث نیروگاه هزینه انرژی هفت برابر دریافت می‌شود، انرژی تولیدی باید با ارز نیمایی ارائه شود، فرد شغل ایجاد کند وگرنه مشمول مالیات می‌شود و ... برای ماینینگ درنظر گرفته شده که کار در این زمینه را بسیار سخت می‌کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان، با بیان اینکه تولید ارز دیجیتال در شرایط جنگ اقتصادی علاوه بر ایجاد شغل، مقداری از گره و مشکلات کشور را نیز رفع می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر مصرف برق ماینرهای زنجان کمتر از 500 مگاوات است و اگر در هنگام توسعه این امر، مقابله شدیدانجام نمی‌شد، میزان مصرف بیش از یک هزار مگاوات بود و متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که انجام شد سه نفر از نخبگان فعال این حوزه به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رمزارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود.

محمد صیاد بورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شرایط محیطی در هر کشوری، از آنجا که روی کشاورزی آن کشور تأثیر می‌گذارد در نتیجه در توسعه اقتصادی آن کشور هم مؤثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی می‌توان به کشاورزی به عنوان یک منبع توسعه اقتصادی کمک کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این اقدامات هماهنگی لازم با مسئولان مرتبط استانی در راستای تسهیل فرآیند بهره‌برداری از نخستین شهرک گلخانه‌ای مدرن و هوشمند با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن تولید در سال و در فضایی حدود ۴۰ هکتار زیر پوشش گلخانه شیشه‌ای و با اشتغال‌زائی مستقیم برای ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با استفاده از فکر، ایده و نظر بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی استان نسبت به پیشبرد اهداف توسعه‌بخش در قالب شهرک‌های کشاورزی در اراضی دولتی و اراضی متعلق به مردم اقدام شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های این چنینی تا حدودی در حوزه اجرای الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع پایه مانند آب، خاک و انرژی، افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به روش‌های معمول کشت در اراضی آبی، جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، افزایش توجیه اقتصادی، فعالیت ارتقای صادرات غیر نفتی، تقلیل پیدا کردن ریسک کشاورزی سنتی و بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شد.

بورانی افزود: راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی سایر شهرک‌های دولتی آماده بهره‌برداری و شهرک‌های کشاورزی غیردولتی از جمله این راهبرد است.

کد خبر 744769

دیگر خبرها

  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی زنجان
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازار‌های مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی