Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@14:44:55 GMT

قایق طلایی نیروانا

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۰۳۴۳

قایق طلایی نیروانا

کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان و دریافت رتبه چهارم این دوره از مسابقات، افتخار بزرگی بود که «نیروانا اسدبیگی» را در ۱۶ سالگی به اوج رساند. این موفقیت بهانه خوبی بود تا شهرداری منطقه ۱۶ برای قدردانی از تلاش‌ها و معرفی او به اهالی، استخر مجموعه شهربانو را به اسم او نامگذاری کند. در حالی‌که مدت زیادی از این اتفاق نمی‌گذرد برای گفت‌وگویی صمیمانه با او به مجموعه شهربانو آمده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مربی‌ام تشویقم کرد قایقران شدم

دختری خوشرو با روابط‌عمومی بالا که از بدو ورود نظر کارکنان بوستان و مهمانان را به خود جلب کرده است، ضمن پاسخگویی به ابراز محبت‌های اطرافیان، درباره دوران کودکی‌اش می‌گوید: «در ۳ سالگی ورزش را با شنا آغاز کردم. مدت کوتاهی بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان شناگر حرفه‌ای در مسابقات منطقه‌ای، استانی و کشوری شرکت کردم و مقام‌ اول و دوم آوردم.» او با اشاره به اینکه تا ۱۲ سالگی در رشته شنا فعالیت داشته، می‌گوید: «با تشویق یکی از مربیانم که در فدراسیون قایقرانی مشغول کار بود وارد این رشته شدم.» در همین زمان مادرش وارد بحث شده و می‌گوید: «به دلیل علاقه شخصی‌ام به ورزش تصمیم گرفته بودم دخترم را از ۳ سالگی با ورزش آشنا کنم. با وجود سن کم، هیچ مجموعه‌ای در نزدیکی ما امکان آموزش برای نیروانا را نداشت و با جست‌وجوی زیاد او را در کلاس‌های شنای یکی از مجموعه‌های مناطق دیگر ثبت‌نام کردم. با ورودش به رشته قایقرانی سختی‌ها چند برابر شد.» همگی روی لبه حوضی که وسط مجموعه قرار گرفته نشسته‌ایم. نیروانا سکوت اختیار کرده و با کاغذی که از لابه‌لای چرک‌نویس‌های ما جلو پایش افتاده، قایق کاغذی درست می‌کند و داخل آب می‌اندازد. وقتی متوجه مکث مادر و نگاه کنجکاو ما می‌شود، می‌گوید: «من عاشق قایقرانی در آب‌های آرام و خروشانم و به دلیل علاقه زیادم به این مباحث در رشته‌های اسپیرینت(آب‌های آرام) و اسلالوم(آب‌های خروشان) فعالیت می‌کنم. » او ادامه می‌دهد: «با حمایت‌های خانواده‌ام در این رشته هم مانند شنا خیلی زود موفق و به تیم‌ملی دعوت شدم. بعد از ورود به تیم‌ملی نوجوانان، چون شرایط سنی مناسب برای شرکت در مسابقات یوز المپیک(المپیک جوانان) را داشتم؛ ابتدا با شرکت در مسابقات انتخابی اسلالوم(آب‌های خروشان) و اسپیرینت (آب‌های آرام) مقام اول را کسب کردم. نتیجه حضورم در مسابقه المپیک ۲۰۱۸ هم کسب مقام چهارمی بود.»

احساس مسئولیت نسبت به منطقه

«زمان زیادی از نتایج مسابقات المپیک نمی‌گذشت که به من اطلاع دادند قرار است استخر مجموعه شهربانو را به نامم نامگذاری کنند. از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم اما احساس کردم از این لحظه مسئولیتم نسبت به منطقه و اهالی آن خیلی بیشتر از قبل شده است. » عضو تیم‌ملی قایقرانی با بیان این موضوع می‌گوید: «متأسفانه به دلیل شرکت در تمرین‌های نفسگیر و اردوهای پی در پی زمان زیادی برای شرکت در این مجموعه ندارم اما تا حد امکان به اینجا سر می‌زنم.»
اسدبیگی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مجموعه شرایط خوبی را برای بانوان مناطق جنوبی ایجاد کرده، می‌گوید: «دوست دارم در آینده‌ای نزدیک با حمایت شهرداری منطقه فضای آموزشی در محله ایجاد شود تا بتوانم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصص و تجربیاتم را در اختیار بانوان محله‌ام قرار دهم.»‌ قایقران تیم‌ملی که برای ایستادن در این جایگاه زحمات زیادی کشیده، درباره مشکلاتش در این رشته ورزشی می‌گوید: «ما پیست‌های مجهز مصنوعی نداریم و مجبوریم در آب‌های طبیعی رودخانه خروشان کرج تمرین کنیم. عوامل متعددی همچون وجود سنگ، آب کنترل نشده و قایق‌های بدون تأییدیه باعث می‌شود آسیب‌های جدی از نظر جسمی به ما وارد شود.» او ادامه می‌دهد: «اگر اردوها با همین سطح و تجهیزات ادامه پیدا کند کسب نتایج ایده‌آل تا حدودی برای ما غیرممکن می‌شود. از مسئولان تقاضا دارم برای رفع موانعی که در مسیر تیم قایقرانی است اقدام کنند.» تصمیم‌های نیروانا برای سال‌های آینده سؤال مهمی است که در جوابش می‌گوید: «در حال حاضر رشته تحصیلی‌ام تجربی است و هدفم این است که با تحصیل در رشته پزشکی بتوانم یک پزشک ورزشکار باشم.»

مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۱۶
همکاری با ظرفیت‌های محله

«نامگذاری استخر مجموعه شهربانو به نام «نیروانا اسدبیگی» بهانه‌ای بود تا هم از زحمات بی‌شائبه او قدردانی شود و هم معرفی این جوان موفق به دیگر بانوان انگیزه‌ای برای تلاش آنها باشد. » مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه ۱۶ که برای دیدار با اسدبیگی به اینجا آمده با بیان این مطلب می‌گوید: «هرچقدر که حضور بانوان در فعالیت‌هایی از قبیل ورزش پررنگ‌تر شود شاخص اجتماعی آنها هم بالاتر می‌رود. با تلاش زیاد بانوان محله در سال‌های اخیر شرایط بهتری برای آنها در رشته‌های مختلف ایجاد شده است.» «شیوا سادات دلفان حسینی» با بیان اینکه افرادی همچون اسدبیگی، «فرشته کریمی» و دیگر افتخارآفرینان پتانسیل‌هایی برای محله محسوب می‌شوند؛ می‌توانند به‌عنوان فعالان اجتماعی در بیان خواسته‌های بانوان محله و پیگیری مشکلات آنها از مسئولان و تشویق استعدادهای دیگر مؤثر باشند. او از شنیدن علاقه اسدبیگی برای همکاری با شهرداری منطقه ابراز خوشحالی کرده و ادامه می‌دهد: «پیگیر تنظیم ملاقاتی بین این ورزشکار و شهردار منطقه خواهم بود تا برنامه‌ریزی دقیقی برای همکاری با چنین ظرفیت‌هایی تنظیم شود.»

مدیر مجموعه شهربانو منطقه ۱۶
استعدادیابی نونهالان

مدیر مجموعه شهربانو با اشاره به اینکه حضور افرادی همچون اسدبیگی افتخار بزرگی برای مجموعه محسوب می‌شوند، می‌گوید: «برای نامگذاری هریک از بخش‌های بوستان، دنبال ورزشکار مربوط به همان بخش بودیم و چون قایقرانی هم یکی از ورزش‌های آبی است برای نامگذاری استخر از نام یک قایقران موفق بهره‌گرفتیم.»
«زهره یزدانی» با بیان اینکه این ورزشکار می‌تواند به‌صورت رایگان از خدمات مجموعه استفاده کند، درباره امکانات استخر می‌گوید: «این استخر ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰۰ مراجعه‌کننده دارد. مساحت آن ۱۳ در ۲۵‌متر است و ۲متر و ۱۰ سانتیمتر عمق دارد.» او در ادامه درباره خدمات این مجموعه می‌گوید: «طرح استعدادیابی نونهالان در رشته فوتسال و والیبال با حضور ورزشکاران برجسته، برگزاری مسابقه‌ها و جشنواره‌های تابستانه، بازی‌های آبی مادربزرگان و نوه‌ها و... در حال اجراست و علاقه‌مندان برای استفاده از این خدمات می‌توانند به میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، خیابان شرفی مراجعه کنند یا با شماره ۵۵۳۳۱۷۷۷ تماس بگیرند.»

کد خبر 453509 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۶

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب سابق پرسپولیس می‌خواهد تعویض طلایی باشد

به گزارش "ورزش سه"، سعید صادقی درخشان‌ترین سال فوتبالی خود را در فصل بیست و یکم در پیراهن گل گهر پشت سر گذاشت. او که به عنوان بهترین پاسور لیگ گل‌های زیادی هم در سیرجان زد در تابستان آن فصل مورد توجه تیم‌های بزرگ قرار داشت.

او سرانجام با سر و صدای زیاد به پرسپولیس پیوست و در سال اول سه جام داخلی را با سرخ‌ها بالای سر برد تا اتفاقی شگفت انگیز را تجربه کند‌.

صادقی که به خصوص در هفته‌های پایانی فصل پیش برای پرسپولیس موثر بود، قراردادش را یک فصل دیگر نیز تمدید کرد و امسال هم در پرسپولیس حضور داشت.

درخشان‌ترین بازی این فصل صادقی در بازی با استقلال تاجیکستان در ورزشگاه آزادی بود که با دبل او به پایان رسید. صادقی در تیم یحیی فیکس بود و جایگزینی هم نداشت و شاید این اتفاق باعث شده بود عملکردی نوسانی داشته باشد.

در نیم فصل دوم اما شرایط برای او با آمدن ارونوف و هماهنگی فوق العاده ستاره ازبک با مهدی ترابی کاملا تغییر کرده است‌. سعید صادقی این هفته‌ها کار را از روی نیمکت آغاز می‌کند و باتوجه به پیروزی‌های پرسپولیس تغییر در ترکیب این تیم بعید به نظر می‌رسد.

با این حال اوسمار ویرا در هربازی او را به عنوان یار تعویضی به زمین می‌فرستد و صادقی فرصت دارد به عنوان یار جانشین بدرخشد و بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ بکشد.

دیگر خبرها

  • لحظه نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • قایق سواری در این شهر استان فارس + فیلم | حجم بارندگی را در استان فارس ببینید
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • بمب سابق پرسپولیس می‌خواهد تعویض طلایی باشد