Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: بانک‌ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند که این سیستم درست نیست. تاریخ انتشار: 11:31 - 11 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۵۱۶

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ نادر قاضی پور در نشست علنی امروز دوشنبه ۱۱ شهریور مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت ضمن بیان پیشنهاد جایگزین گفت: باید در این ماده تاکید شود که ابتدا طلبکار طلب خود را از وثیقه وصول کند و سپس برای اخذ مازاد آن به ضامن رجوع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی سیستم بانکی کشور به گونه‌ای عمل می‌کند فردی که برای ۴۰۰ میلیون وام ضامن شده است پس از آن که فرد وام گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن رفته و سود آمده روی بدهی را از ضامن اخذ می‌کند. در واقع این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد.

وی در ادامه تاکید کرد: این روش غلطی است چرا فردی که برای ۴۰۰ میلیون تومان ضامن شده اکنون باید زندگی‌اش را از دست بدهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه اظهارات وی درست است، گفت: اکنون بانک‌ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند. این سیستم درست نیست، زیرا مشکلاتی را ایجاد کرده و باید این نقص در لایحه جبران شود.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت، این مهم را برای رفع ابهام و بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس مجلس ضامن بانک ضامنین بانک ها سیستم بانکداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتن وام با جسد ضامن + عکس

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از میرر، روز سه شنبه اریکا دسوزا ویرا نونس به همراه عمویش راهی بانکی در ریودوژانیرو شد تا وام بگیرد. قرار بود عمویش به عنوان ضامن در بانک حضور یافته و چند سند را امضاء کند. ویرا به سراغ عموی ۶۵ساله‌اش رفت تا همراه او به بانک برود اما قبل از اینکه از خانه خارج شوند، متوجه شد که عمویش جانش را از دست داده است.
زن جوان اما برای اینکه بتواند وام را بگیرد، تصمیم گرفت که عمویش را به بانک ببرد و با صحنه سازی کارمند بانک را فریب دهد.
اریکا با خونسردی جسد عمویش را داخل ویلچر گذاشت و در حالیکه وانمود می‌کرد او زنده است به بانک و نزد باجه مورد نظر رفت و ازکارمند بانک خواست تا فرم درخواست وام را به او بدهد. او با دستش سر عمویش را بالا نگه داشت و به او گفت که باید سندی را امضا کند.
این اقدام از چشم کارمند بانک دور نماند و به زن جوان مشکوک شد و گفت: «به نظر می‌رسد حال این آقا خوب نیست و فکر نمی‌کنم این کار قانونی باشد.». کارمند بانک در ادامه به عموی اریکا گفت که اگر حالتان خوب نیست، باید به بیمارستان بروید اما هیچ واکنشی دریافت نکرد.
اریکا بدون توجه به کارمند بانک خودکار را در بین انگشتان عمویش قرار داد و از او خواست تا سندهای بانکی را امضا کند.
کارمند بانک اما ماجرا را به مسئولان بانک اطلاع داد و آنها نیز پلیس را خبر کردند. با حضور پلیس در بانک معلوم شد که پیرمرد قبل از نشستن در ویلچر از دنیا رفته بود. در بررسی از دوربین‌های نظارتی هم مشخص شد که اریکا مرد را طوری روی ویلچر نشانده که مشخص نشود، از دنیا رفته است و در برخورد با او طوری رفتار می‌کرد که او زنده است و جواب می‌دهد.
نتایج آزمایشات پس از مرگ برای تعیین علت اصلی مرگ عموی ۶۵ساله هنوز اعلام نشده است.
فابیو لوئیز، رئیس پلیس ریودوژانیرو گفت: تحقیقات برای شناسایی سایر اعضای خانواده و بررسی اینکه مرد ۶۵ساله تا چه زمانی زنده بود ادامه دارد.
اریکا که مدعی است عمویش بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفته، در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 845287 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بانک حوادث جهان مجله مرگ

دیگر خبرها

  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارایه خدمات بانکی به افراد بالای ۶۵ سال بدون صف در بانک ملت
  • اقدام تنبیهی سپاه شرارت اسرائیل را از بین می‌برد
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد