Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به خاطر مصرف ذرت‌های وارداتی با عنوان نهاده دامی آن هم با ارز دولتی برای خوراک انسان در تولید پفک و نوشابه تذکر داد.

متن کامل تذکر حاجی دلیگانی به وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ذرت وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای مصرف و نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود چرا در صنایع تولید نوشابه و پفک مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

سالیانه میزان واردات ذرت با ارز ۴۲۰۰ تومان جهت مصرف نهاده‌های دامی در حدود ۴ میلیون تومان می‌باشد که از این میان حدود ۸۰۰ هزار تن در صنایع تبدیلی فروکتوز جهت نوشابه و نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های اکسترودری نظیر اسنک و پفک مصرف می‌گردد و متاسفانه اختصاص ارز تاکنون لغو نشده است و علی‌رغم مخالفت کارشناسان متاسفانه تا این لحظه توقف واردات برای صنعت نوشابه، آبمیوه، اسنک و پفک با ارز دولتی صورت نپذیرفته است. واردات بی‌رویه ذرت و تخصیص یارانه و ارزهای دولتی تمامی صنایع مصرف‌کننده آرد گندم نظیر واحدهای تولید نشاسته و گلوکز صنایع ماکارونی را از نظر عدم توجه به تامین ماده اولیه با قیمت مناسب در آستانه ورشکستگی، تعطیلی و بیکاری هزاران کارگر ایرانی قرار داده است. چرا با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و لزوم توجه به حمایت همه‌جانبه از تولید در زمینه حمایت تفاوت و تبعیض فاحش وجود دارد، چرا کارهای نادانسته باعث تعطیلی و سقوط بعضی دیگر از صنایع غذایی کشور می‌شوید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان در بازدید از روند آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد گفت: طی چند روز گذشته هزار و ۷۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت توزیع و ۱۶ هزار مترمربع از این معابر به صورت کامل آسفالت شد. وی افزود: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تولید ۱۷۰۰ تن آسفالت هزینه شده است. شهردار شهرکرد بیان کرد: عملیات آسفالت ریزی در معابر آرامستان با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت در ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد. واحدیان ادامه داد: در تلاش هستیم که اجرای طرح نهضت آسفالت در تمام سطح شهر را ادامه دهیم لذا می‌طلبد شهروندان محترم مدیریت شهری را همراهی کنند تا آسفالت کوچه و محله مورد نظرشان طبق برنامه زمانبندی انجام شود.

دیگر خبرها

  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت