Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  آمریکا اعمال 15 درصد عوارض بر انواع کالاهای چینی را در روز یکشنبه آغاز کرد.  این کالاها شامل کفش، ساعت های هوشمند و تلویزیون های صفحه تخت می شوند. چین هم وضع عوارض جدید بر نفت خام آمریکا را آغاز کرد.دونالد ترامپ گفت هر دو طرف هنوز هم در اواخر ماه جاری برای مذاکره با هم دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در توییتر گفت هدف او کاهش وابستگی آمریکا به چین است و دوباره به شرکت های آمریکایی تاکید کرد عرضه کنندگانی خارج از چین پیدا کنند .

 

دور جدید عوارض از ساعت چهار صبح امروز به وقت گرینویچ با اعمال 5 درصد عوارض بر نفت خام آمریکا آغاز شد. از زمان آغاز جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا در بیش از یک سال گذشته، این اولین بار است که نفت خام هدف قرار می گیرد.

 

دولت ترامپ در روز یکشنبه از بیش از 125 میلیارد دلار واردات چینی 15درصد عوارض بیشتری دریافت کرد. این کالاها شامل اسپیکر های هوشمند، هدفون های بلوتوث و لباس می شوند. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که  این عوارض تا 1000 دلار در سال برای خانواده های آمریکایی هزینه در بر دارد و دور جدید عوارض بسیاری از کالاهای مصرفی آمریکا را در بر خواهد گرفت.

 

چین هم برای تلافی، عوارض اضافی بر برخی کالاهای آمریکایی با ارزش 75 میلیارد دلار وضع کرد. 5 درصد و 10 درصد عوارض اضافی بر 1717 از 5078 محصول آمریکایی اعمال شده است.  پکن عوارض اضافی بر بقیه کالاها را از 15 دسامبر دریافت می کند.

 

استیو لمر، معاون مدیرعامل انجمن لباس و کفش آمریکا گفت:« این عوارض درست با پرفروش ترین فصل سال برای ما همزمان شده است. آنها ادعا می کنند به چین ضربه می زنند ولی در واقع به ما آسیب می رسانند. قیمت ها افزایش می یابند، فروش پایین می آید و مشاغل از دست می روند».

 

ترامپ ازقول پیتر ماریسی، اقتصاددان آمریکایی گفت:«باتوجه به کاهش ارزش یوان، این عوارض تاثیر چندانی برمصرف کنندگان آمریکایی ندارد».ترامپ از شرکت‌های آمریکایی خواست عرضه کنندگانی خارج از چین بیابند».وی گفت:«ما نمی‌خواهیم برده چین باشیم.مسئله آزادی آمریکاست. دلیلی ندارد همه چیز را ازچین بخریم».ترامپ به خبرنگاران گفت که مذاکرات با چین ادامه دارد ودو طرف درسپتامبرحضوری با هم دیدارمی کنند.

 

رسانه دولتی چین اعلام کرد:« آمریکا باید یاد بگیرد که چگونه مانند یک قدرت جهانی مسئول عمل کند و دست ازاین اعمال بچه گانه بردارد. آمریکا باید به عنوان یک ابرقدرت مسئولیت های خود را به دوش بکشد و همراه با سایر کشورها سعی کند جهان را جایی بهتر برای زندگی سازد. آن وقت دوباره آمریکای بزرگ می شود».«عوارض نمی‌تواند جلوی توسعه چین را بگیرد. اقتصاد رو به رشد چین این کشور را به بستری مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده شرکت های خارجی نمی توانند آن را نادیده بگیرند».

 

ماه گذشته پس از اعلام عوارض تلافی‌جویانه هند بر کالاهای آمریکایی، ترامپ 5 درصد عوارض اضافی بر 550 میلیارد دلار واردات چینی را اعلام کرد. دو سال است دولت ترامپ تلاش می کند به چین فشار بیاورد تا تغییراتی اساسی در سیاست های خود در مورد حفاظت از مالکیت فکری، اجبار انتقال تکنولوژی به شرکت های چینی،  سوبسیدهای صنعتی و دسترسی به بازار ایجاد کند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر جنگ تجاری کالاهای چینی چین اقتصاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند