Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی در قم به اسم آیت الله مصباح و جبهه پایداری حرکات افراطی انجام می دهند/ طلاب رفتارهای حزبی و جناحی را کنار بگذارند / تاکید مکرر مراجع، پرهیز از افراط و تفریط است/ طلاب رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند محسن غرویان رفتارهای افراطی گروهی از طلاب در قم را آسیب زا خواند و گفت: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبر آنلاین، دلواپسی دلواپسان تمامی ندارد، یک بار از سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن سر در می‌آورد، روز دیگر از خطبه‌های نماز جمعه، دیگر روز از صحن علنی مجلس و امروز هم از جلسه گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی قم.

ماجرا از این قرار است که پنج‌شنبه هفته گذشته و در جریان گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قصد سخنرانی داشت طلبه‌ای با قطع سخن وی تاکید کرد که "شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید." در پی همین اقدام بود که جلسه برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت حجت الاسلام واعظی از سخنرانی منصرف شد. 

این اتفاق دقیقا بعد از انتشار عکس دو نفره آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی و خوابیدن جنجال مربوط به حاشیه ایجاد شده پیرامون این دو شخصیت رخ داد، جنجالی که گفته می شود همین جریان تندرو در تشدید و پررنگ کردن آن بی تاثیر نبود. 

دلواپسان در بر هم زدن سخنرانی ها ید طولایی دارند، به طوریکه پیش از این هم به دفعات اقدام به این کار کردند، ولی نقطه اوج آن را شاید بتوان در بهمن 91 و قائله قم دانست. در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حال تفکرات نزدیک به این حلقه باز هم در قم اما این بار سر از گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی در آورده است. 

تاکید مکرر مراجع، پرهیز از افراط و تفریط است

حجت الاسلام محسن غرویان درباره پشت پرده چنین رفتارهایی و تلاش‌ها برای دوگانه سازی بین روحانیت در قم بهخبرآنلاین گفت: متاسفانه با وجود تاکید مکرر مراجع به پرهیز از افراط و تفریط و دعوت طلاب و شاگردان به وحدت، گاه و بیگاه شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی طلاب هستیم.

 

وی با بیان اینکه افراط و تفریط ها ثمری جز افزایش کینه و عداوت و تفرقه ندارد، افزود: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

طلاب رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند، ادامه داد: طلاب باید به حرف ها و نصایح مراجع دقت نظر بیشتری داشته باشند به طوریکه حضرت آیت الله مکارم بارها طلاب را از افراط و تفریط پرهیز دادند.

گروهی به اسم آیت الله مصباح و جبهه پایداری حرکات افراطی در قم انجام می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ببینید گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت هایی انجام می دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده ای که این رفتارها و حرکات افراطی را انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می شود، این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.

طلاب رفتارهای حزبی و جناحی را کنار بگذارند

وی با انتقاد از ایجاد اخلال در سخنرانی حجت الاسلام واعظی، گفت: ایشان علاوه بر اینکه منصوب رهبری هستند، شخصیتی دانشمند، معتدل و خوشفکر دارند که اتفاقا در دوره ای شاگرد آقای مصباح بودند، آقای واعظی از جمله شخصیت های معتدلی هستند که افراد و طلاب باید در برخورد با ایشان و سایر آقایان از رفتارهای حزبی و خط بازی های جناحی پرهیز کنند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه گفت : ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

وی ادامه داد: براساس سند اشتغال در ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲ هزار و ۵۱۹ فرصت شغلی به عنوان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی شده است، که تا اسفندماه تعداد ۱۴ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد تسهیلات ۱۶۵ میلیارد تومانی سهم استان کرمانشاه به میزان ۹۳ میلیارد تومان با پیش‌بینی ۸۵۰ فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه جذب شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده شکایات کارگری در مراجع تشخیص و حل اختلاف شهرستان کرمانشاه حل و فصل شده و میانگین رسیدگی در این مراجع به کمتر از ۳۰ روز رسیدگی است.

آمویی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار بازرسی کار از بنگاه‌های اقتصادی مشمول قانون کار در راستای صیانت از نیروی کار و ایمنی محیط کار در استان انجام می‌شود.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی با پیش‌بینی ۱۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه فعال بوده و نقش مهمی در مردمی کردن اقتصاد و تحقق شعار سال دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • برنامه‌های مجمع دینی احیای فضیلت به‌ مناسبت شب های قدر
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • زمان و مکان ویژه برنامه شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • انتقاد تند مجری تلویزیون از رفتارهای ناعادلانه روی آنتن زنده
  • کشف بیش از ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در سروآباد
  • ۶۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • ۴ هزار مسافر در گلستان متعهد به بهبود رفتارهای ترافیکی شدند