Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حوزه علمیه قم، که خاستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، نباید از تراز مکارم اخلاق حتی مثقال ذره‌ای کم داشته باشد. امروز، نگاه تمام ملت‌هایی که می‌خواهند از زلال اسلام سیراب شوند، به حوزه علمیه قم است. آنها حوزه علمیه قم را سرچشمه می‌دانند، سرچشمه نباید گل‌آلود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مساله این نیست که چرا یک طلبه افراطی مانع سخن گفتن رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در جمع مبلغان محرم شد. میزبان، جسارت مهمان خود را نادیده گرفت و دم فرو بست و از رئیس قوه قضائیه خواست سخن بگوید. این، یعنی رئیس دفتر تبلیغات، رسم میزبانی را تمام و کمال بجا آورد و بر سبیل «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» ادب اسلامی و اخلاق نبوی را رعایت کرد.
مشکل حوزه علمیه قم اکنون اینست که اصحاب این روش اخلاقی و منش اسلامی را عده‌ای به نام انقلاب به انزوا می‌کشانند. این، یعنی سرچشمه گل‌آلود است آنهم با تهمت زدن به انقلاب و انقلاب اسلامی را خرج بداخلاقی‌ها و بدفهمی‌ها کردن. در حوزه علمیه قم و در چنین جلسه‌ای باید آن طلبه جوان بتواند مطلب خود را مطرح کند و میزبان هم بتواند سخن خود را بگوید تا میدان برای گفتگو باز باشد.
وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، با آنهمه تاکید که امام خمینی به طلاب و فضلا و علما برای تهذیب نفس و برخوردار شدن از کرامت انسانی کرد، تصور این بود که حوزه علمیه قم سر تا پا مکارم اخلاق خواهد بود و حفظ حرمت‌ها در صدر تمام تعاملات جای خواهد گرفت. آنچه امروز دیده می‌شود متاسفانه عکس آن توقع و انتظار است. به نام حوزه علمیه قم برهم زدن سخنرانی و مانع سخن گفتن میزبان جلسه‌ای شدن که حاضران آن مروجان اخلاق و احکام دین هستند و قرار است به میان مردم بروند تا از مظلومیت سالار شهیدان و سرور مظلومان بگویند، ظلمی آشکار به دین و اخلاق و خود حوزه علمیه قم است و بشدت باعث تاسف هر انسان آزاداندیش.
تاسف بالاتر اینست که این قبیل ظلم‌ها به نام انقلاب و اسلام صورت می‌گیرد. چه کسی گفته میزبان را از سخن گفتن منع کردن، یعنی انقلابی عمل کردن؟ چه کسی گفته کسی که سخنران اصلی جلسه را از همسویان شما انتخاب کرده با انقلاب همسو نیست؟ چه کسی گفته حوزه علمیه را متهم به خفقان کردن یعنی انقلابی عمل کردن؟ چه کسی گفته اهانت کردن به فردی که حکم رهبر انقلاب را دارد یعنی انقلابی بودن؟ چه کسی گفته خود را دین و صاحب حق و صاحب اختیار مردم پنداشتن یعنی انقلابی بودن؟ اینها انقلابی بودن نیست که بماند، بلکه انقلاب را متهم کردن است. اینها اخلاق نیست که بماند، بلکه سقوط اخلاقی است.
شاید کسانی که در اطاق‌های فکر افراطیون در قم، چنین صحنه‌سازی‌هایی را طراحی می‌کنند نمی‌دانند که مردم ایران در تهران، سایر شهرها و حتی بخش‌ها و روستاها از همدیگر می‌پرسند آیا این قم است که چنین خبرهای ناخوشی از آن به گوش می‌رسد؟! همان مبلغانی که در آن جلسه بودند این روزها در هرجا که هستند با این سوال مردم مواجهند که شما آقایان علما را چه می‌شود که به جای همدلی و همداستانی به همدیگر می‌تازید و به جای ندای وحدت، فریاد تفرقه سر می‌دهید؟
این، در شان روحانیت و حوزه علمیه قم نیست که اینگونه نزد افکار عمومی زیر سوال باشد. حضرات مراجع، در عین حال که می‌دانیم با موانعی مواجهند، به داد حوزه علمیه قم برسند. ملت ایران، تمام شیعیان و ملت‌های آزادیخواه جهان که فریاد آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی امام خمینی را از قم شنیدند، به حوزه علمیه قم نیازمند هستند. کاری کنید که قم مرکز گفت‌ و شنودهای آزاد در تراز مکارم اخلاق باشد و تمام آزاداندیشان جهان به آن به‌عنوان «مدینه فاضله» رو کنند.
برچسب ها: مسیح مهاجری

منبع: خرداد

کلیدواژه: مسیح مهاجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌ های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند بنابراین این مولود مبارک را  نباید تنها جریانی تعلیمی دانست.

  آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد.     آیت الله علم الهدی افزود: همه تلاش‌ هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان انجام می شود، باید در خدمت پیروی از خط ولایت حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) باشد.   عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه نه‌ فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده اند و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.     وی تأکیدکرد: استادان برجسته سیاست در نظام سلطه، شیعه را همچون پرنده‌ ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف می کنند، بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌ هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سرباز و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.   آیت‌ الله علم‌ الهدی گفت: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌ های علمیه در سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌ های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌ اید.   وی بیان کرد: این همان عرصه‌ ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌ مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌ بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.   بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و سه هزار طلبه در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود