Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان، امروز دوشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۸، در نشست خبری تشریح اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال، طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بحث مسکن و اولویت دادن به آن در دولت، طرح برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که در کنار آن، موضوع تکمیل مسکن مهر نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های متقاضیان پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از افزایش قیمتی که در سال گذشته در بخش مسکن رخ داد، در اولین گام تکمیل مسکن مهر را با یک کار جهادی پیگیری کردیم که در این راستا، پروژه مسکن مهر در سه حوزه شهرسازی زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن، شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید و سایر شهرها توسط سازمان ملی زمین و مسکن، پیگیری شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در سال جاری، جلساتی با استانداران در خصوص مسکن مهر برگزار کردیم که تا پایان امسال، پروژه‌های بدون مشکل حقوقی به پایان برسد؛ ضمن اینکه سال ۹۸ اتمام پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

نبیان با تأکید بر اینکه تعداد واحدهای دارای پرونده حقوقی در مراجع قضایی چندان بالا نیست، ادامه داد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در سال گذشته فاقد متقاضی بوده‌اند که در قانون بودجه سال گذشته و سال جاری، ردیفی در بودجه اختصاص یافت که این فضاها با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی، به خانوارهای تحت پوشش این دو نهاد واگذار شود.

وی مجموعه واحدهای مسکن بدون متقاضی در سه مجموعه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و نیز شهرهای جدید و سایر شهرها را ۶۰ هزار واحد دانست و گفت: قرار شد این تعداد واحد مسکن مهر بر اساس پیگیری‌ دستگاه‌های مشمول به آنها واگذار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، به تفاهمنامه میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح، اشاره کرد و افزود: تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را نیز قرار است بر اساس این تفاهمنامه، به پرسنل نیروهای مسلح واگذار کنیم.

نبیان در خصوص افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ و ۵۰ میلیون تومان نیز گفت: در شهر جدید پردیس، تسهیلات مسکن مهر به ۵۰ میلیون و در سایر شهرها به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است که در اوایل سال آینده، مسکن مهر پردیس به پایان خواهد رسید.

وی درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌جمهور، قرار شد تا ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گیرد که ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و نیز ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث خواهد شد. بر این اساس، سازمان ملی زمین و مسکن قرار است اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۰۰ هزار واحدی که توسط بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود را تأمین کند و از سوی دیگر، بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن نیز، از اراضی خود نیز در این طرح استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی دولتی در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: ظرف این سه سال توانسته‌ایم ۴۴۰۹ هکتار از دخل و تصرف‌ها در اراضی‌ دولتی را آزادسازی کنیم که ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده، بالغ بر ۵۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته نبیان، سازمان ملی زمین و مسکن، مالک یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن مهر بوده که تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۶۱۷ واحد، افتتاح و ۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد آماده افتتاح شده است؛ ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی داشته‌ایم.

کد خبر 4709081 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملی زمین و مسکن شرکت عمران شهرهای جدید جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت دلار ایالات متحده آمریکا وزارت راه و شهرسازی قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد