Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دادستان در پرونده فساد بانک سرمایه گفت: دم خروس فساد را در موسسه مالی اعتباری نور کرج پیدا کردیم. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم رسول امیرقهرمانی در ادامه جلسه محاکمه و اخذ آخرین دفاع از اعضای وقت هیئت مدیره بانک سرمایه اظهار کرد: هر کدام از مدیرانی که پای میز محاکمه می‌آیند می‌گویند به ما ربطی ندارد؛ پس فساد به چه کسی ربط دارد؟ چرا می‌خواهید فرافکنی کنید؟ آقای شورانی که در زمان حیدرآبادی به بانک سرمایه می‌آمد و مسئول بازرسی بود، مواردی را ملاحظه کرده و به نهادهای مختلف از جمله آقای محسنی اژه‌ای گزارش می‌دهد مبنی بر اینکه تعدادی از مشتریان شعب مرکزی و اکباتان بانک سرمایه با دستور خانی رئیس هیئت مدیره بدون اعتبارسنجی و دقت کافی تسهیلات گرفتند که از جمله آنها ریخته‌گران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی افزود: ریخته‌گران 1600 میلیارد تومان به مجموعه بانکهای کشور بدهکار بود و یکسری اموال به بانک تجارت معرفی می‌کند تا این بانک به عنوان عامل، مجموعه بدهی‌ها را تسویه کند و بانک تجارت نیز یکسری اموال را کارشناسی می‌کند اما به یکباره خانی به بانک تجارت نامه می‌زند که ما می‌خواهیم قائم مقام بانک عامل در تسویه بدهی‌ها باشیم. آقای خانی شما از حل مشکلات خود عاجز بودید  چگونه می‌توانستید مشکلات ریخته‌گران را حل کنید. شما قادر به دادن تسهیلات نبودید چگونه می‌خواستید بدهی ریخته‌گران را پرداخت کنید.

نماینده دادستان گفت: خانی در همان ارتباط به امور حقوقی بانک نامه می‌زند و امور حقوقی چند مسئله را توصیه کرده و می‌گوید اولا باید بررسی شود و دقت کافی صورت گیرد و ثانیا شما بدهی ریخته‌گران را از طریق املاکی که دستتان مانده تسویه کنید. با این حال خانی 20 میلیارد تومان بابت بدهی تسویه ریخته‌گران و همچنین یک ملک در فرمانیه به بانک تجارت می‌دهد.

قهرمانی اضافه کرد: شخصا حسب نیابت صادره از سوی سرپرست دادسرا با مدیران عامل بانک تجارت و سرمایه جلسه گذاشتم و با بانک تجارت بحث کردیم که با توجه به اینکه وضع بانک خوب است پول بانک سرمایه را برگرداند اما بانک تجارت قبول نکرد و قانونا هم می‌تواند قبول نکند. با این حال روز گذشته نیز جلسه‌ای برگزار شد که از نتیجه آن خبر ندارم.

وی گفت: خانی همان موقع نامه‌ای را هم به زارعی معاون مالی مدیرعامل می‌زند تا نظر او را نیز جویا شود که زارعی اعلام می‌کند اگر دادستان تایید کند که این قائم مقامی صورت بگیرد به لحاظ حقوقی منعی نیست اما در مقام اجرا باید دقت کنیم.

نماینده دادستان خطاب به خانی گفت: شما درباره خانمی که در دفترتان بود و 50 سند مهم بانک را حبس کرده و اسناد بسیاری را فتوشاپ کرده توضیح دهید؛ از تاریخ 6 اردیبهشت سال 95 تا 21 فروردین سال 96 خانم سمیرا غفوری حبس کننده این اسناد که ارتباطات کاری بسیاری با شما داشته و تا دیروقت کارهای شما را انجام می‌داده اسناد بسیاری را حبس و فتوشاپ کرده است.

قهرمانی تاکید کرد: شما و سایر اعضای هیئت مدیره باید پاسخگوی امضاهایتان باشید و نقش شما فراتر از اینهاست. ما امروز دم خروس فساد را در موسسه مالی اعتباری نور در کرج می‌بینیم؛ می‌بینیم که توسط شرکت پایدار قشم 80 میلیارد تومان به علیرضا نکوئی مدیر مسئول روزنامه قانون و 250 میلیارد به ریخته‌گران پرداخت شده است.

وی گفت: آقایان در قبال پرداخت تسهیلات در بانک سرمایه از مشتریان درصد می‌گرفتند و هفت صدم درصد به بهانه بیمه و این قبیل مسائل بوده و 4 درصد نیز به اسم کارگزاری دریافت می‌کردند.

نماینده دادستان افزود: این 4درصدها را پیگیری کردیم و رد آن را در یک موسسه مالی و اعتباری در کرج شناسایی کردیم. حسابها را که بررسی کردیم به دو خانم، یک نوه و اشخاص دیگری رسیدیم که پولها به حساب آنها واریز شده است. وقتی موضوع را جویا شدیم مسئولان پایدار قشم گفتند که این خانم‌ها تحت پوشش کمیته امداد هستند و پولهایی به حسابهای آنها واریز شده است که در ابتدا باور کردیم اما بعدا متوجه شدیم از آنجا پرداختها صورت گرفته است.

به گفته قهرمانی از محل همین 4 درصدها یک میلیارد تومان به حساب برادر خانی، 160 میلیارد تومان باز هم به حساب برادر خانی و یک دستگه خودرو بی‌ام و برای برادرزاده خانی خریداری شده است. آقای خانی می‌گوید برادرش در شرکت پایدار قشم کار می‌کرده اما اگر اینطور بوده باید از آنجا پول می‌گرفت چرا از موسسه نور گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر آقایان بانک مرکزی به دنبال فساد هستند این چهار درصدها را در بانکها که به اسم کارگزاری گرفته می‌شود بررسی کنند. پرونده‌های زیادی داریم که 4 درصدها به اسم کارگزاری گرفته می‌شود و بانک مرکزی باید دقت کند اما بانک مرکزی نیز حتی یک گزارش در این باره نداده است. 

روایت نماینده دادستان از حضور بازنشسته‌های نظامی‌ و امنیتی در بانک سرمایهتوضیحات خانی درباره ادعای آتش‌گرفتن دیتاسنتر بانک سرمایهتعدادی از متهمان پرونده پتروشیمی بازداشت و روانه زندان شدند

انتهای پیام/

 

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی قوه قضائیه بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در قم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌های که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد ساز و کارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

وی با اشاره به تحلیل ۱۰.۴ همت درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: از این مقدار ۵/۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه گذاری‌هایی که معاونت سرمایه گذاری داشت تأمین شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲.۱ همت بابت کدها و جرایم ساختمانی است.

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ داده است.

کد خبر 745433

دیگر خبرها

  • حمله موشکی ایران، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳