Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@02:49:48 GMT

دوره آموزشی فراهم آوری اعضای پیوندی در قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۵۴۰

دوره آموزشی فراهم آوری اعضای پیوندی در قزوین آغاز شد

این دوره آموزشی با مشارکت وزارت بهداشت و انجمن اهدای عضو ایرانیان برگزار شده و کارکنان مرتبط با اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی شامل مترون‌ها، روانشناسان و مددکاران، کارکنان اتاق عمل و ... در آن حضور یافته اند.
هدف از برگزاری این دوره چهار روزه، آموزش روش‌های جدید فراهم آوری اعضای پیوندی، فعال سازی مراکز، ریشه یابی مشکلات موجود، ارائه راهکار مناسب، پشتیبانی و نظارت دراز مدت بر اجرای اصولی طرح و توجیه نهادهای مرتبط و همراه کردن آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در آیین افتتاح این دوره با اشاره به آمارهایی از وضعیت اهدای عضو در ایران و جهان گفت: شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر در ۱۹ سال اخیر رشد ۶۰ برابری داشته و ایران در سال ۲۰۱۷ در زمینه اهدای عضو افراد مرگ مغزی رتبه ۳۷ جهان را داشته است.  
کتایون نجفی زاده افزود: سالانه پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که از بین آنها ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند.
وی، تعداد بیماران نیازمند به عضو پیوندی را نیز ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه به خاطر آنکه فقط یک سوم خانواده‌های بیماران مرگ مغزی با اهدا موافقت می‌کنند بسیاری از بیماران نیازمند به دلیل نرسیدن اعضای پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیمار، آگاهی اجتماعی، تجهیزات و پزشک چهار ضلع اصلی اهدای عضو هستند، افزود:در سال گذشته فقط اعضای ۹۲۳ تن از بیماران مرگ مغزی اهدا شد.
نجفی زاده، ثبت اطلاعات، پژوهش، آموزش، مددکاری و فرهنگ سازی را پنج حلقه مفقوده در پیوند و فراهم آوری اعضا عنوان کرد و گفت: تمام این تلاش‌ها برای آن است که هیچ بیمار نیازمندی در لیست انتظار فوت نکند و هیچ ارگان پیوندی قبل از پیوند خاک سپاری نشود.
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، نقش مراجع دینی، خانواده‌ها، مسئولان، نام آوران، جامعه پزشکی و خیران را در این فرهنگسازی موثر دانست و افزود: برای تحقق این امر استفاده بهینه از نیروهای آموزش دیده و با انگیزه، ایجاد ساختار نوین در بازرسی و مراقبت، تلاش در راه اندازی پیوند کلیه و تبدیل به واحد فراهم آوری، تشکیل شورای عالی فراهم آوری و پیوند اعضا، تاسیس شعبه انجمن اهدای عضو ایرانیان استان قزوین، تخصیص یک جلسه از شورای فرهنگ عمومی استان به اهدای عضو، اجرای دقیق طرح پایش و استفاده فراگیر از سامانه ملی رجیستری از جمله راهکارهای مفید در جهت افزایش فرهنگ اهدای عضو است.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران و جهان جهان دانشگاه علوم پزشکی شاخص فرهنگ سازی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه  این دانشگاه؛  ۴ عضو مرحوم مهدی قربانی  ۴۸  ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مهدی قربانی در بیمارستان منتصریه  به آقای ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند و  قرنیه‌های این مرحوم  برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست زنده یاد مهدی قربانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مرحوم مهدی قربانی از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی