Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:33:19 GMT

ایجاد 11 اقامتگاه بوم‌گردی از سوی مددجویان سمنانی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۷۵۰

ایجاد 11 اقامتگاه بوم‌گردی از سوی مددجویان سمنانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از راه‌اندازی 11 اقامتگاه بوم گردی با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد و مشاوره‌های شغلی این نهاد حمایتی در استان سمنان خبر داد .

به گزارش ایسنا، علیرضا خدابنده در همین ارتباط اظهار کرد: با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و کارآفرینان استان سمنان به‌صورت مستقیم و یک‌صد نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت اسکان شبانه این واحدها را ۲۹۰ نفر مسافر برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول سال این واحدها میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا هستند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بااشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق ایجاد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع‌دستی و آئین‌های سنتی روستائیان، خروج روستائیان از کشاورزی تک‌محصولی، افزایش سطح درآمد و بهبود وضعیت معیشتی، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و سوغات و درنهایت توسعه پایدار روستا توجه به بخش گردشگری است

خدابنده تصریح کرد: در همین زمینه کمیته امداد با همکاری سازمان‌های متولی، نسبت به شناسایی مددجویان و مناطق و مکان های مناسب خصوصاً روستاهای هدف گردشگری جهت توسعه خدمات گردشگری و صنایع وابسته اقدام کرده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان برنامه‌ریزی جهت آموزش مهارت شغلی، ترمیم، تعمیر و احداث فضاهای مورد نظر را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و توسعه گردشگری در سطح استان سمنان برشمرد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای بوم گردی شاهد رونق سوغات و صنایع‌دستی در این  مناطق بوده ایم .

وی به ارتباط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کارشناسان این سازمان در استان و شهرستان‌ها کمک خوبی باهدف راه‌اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند که در همین ارتباط یک دوره کلاس آموزش بوم گردی در روستای رضاآباد خارتوران بی ارجمند با حضور مجریان و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد .

خدابنده به موضوع راهبری شغلی اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه جدید کمیته امداد در بخش استفاده از کارآفرینان حرفه‌ای و متخصص در این بخش با شرکت‌های مختلف گردشگری مذاکره و از آنان به‌عنوان راهبر و حلقه ارتباط با لیدرها، تورهای مختلف گردشگری در سطح داخلی و خارجی، مربیان متخصص در ارائه آموزش‌های مهارتی و در برخی موارد رفع مشکلات موجود استفاده می‌شود

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران