Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:55:41 GMT

قیمت منصفانه وش پنبه چند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۸۴۰

قیمت منصفانه وش پنبه چند؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معتقد است که قیمت خرید منصفانه هر کیلوگرم وش پنبه کشاورزان بین 6 تا 7 هزار تومان است.

علی‌محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشت پنبه در 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده 3660 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قیمت، قیمتی نامتعارف است و نظر کشاورز را تامین نمی کند.


وی افزود: در سالهای اخیر 50 تا 60 هزار تن پنبه محلوج از کشورهای دیگر خصوصا کشورهای آسیای میانه وارد کشور می شود.

چوپانی با اشاره به اختصاص ارز نیمایی برای ورود پنبه به کشور، گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم پنبه محلوج در ایران حدود 20 هزار تومان می شود. البته با توجه به کاهش قیمت ارز در ماه های اخیر، 4 تا 5 هزار تومان قیمت پنبه محلوج ارزانتر شده و این کاهش قیمت ربطی به آغاز فصل برداشت پنبه ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: با توجه به قیمت جهانی پنبه محلوج و قیمت تمام شده آن در بنادر ورودی، قیمت منصفانه خرید هر کیلوگرم وش پنبه کشاورزان بین 6 تا 7 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه وش پنبه استان گلستان یک ماه زودتر از سایر استان ها برداشت می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود هر کیلوگرم پنبه محلوج استان بین 10 تا 12 هزار تومان قیمت داشته باشد.

چوپانی گفت: باید تدابیری از جمله برداشت مکانیزه اندیشیده شود تا در آینده قیمت تمام شده پنبه استان کاهش یابد. در حال حاضر حداقل هزینه برداشت هر کیلوگرم وش پنبه 1200 تومان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: با توجه به کمبود نقدینگی در واحدهای نساجی، پول کشاورزان با کمی تاخیر پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برداشت پنبه در گلستان آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بین 30 تا 35 هزار تن از وش پنبه از مزارع استان برداشت شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وش پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت

امیرعلی نبویان که اعلام کرده بود در سری جدید مسابقات مافیا شرکت نمی‌کند، در آخرین گفت‌وگوی خود به تقلب برخی بازیکنان این برنامه اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی