Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از ارائه آموزش مهارتی به ۲۰۰ هزار سرباز در سال جاری خبر داد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، مهارت‌آموزی سربازان را روندی رو به توسعه در دو سال گذشته خواند و اظهار داشت: این مهم با همکاری تنگاتنگ نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های مختلف کشوری انجام شده است و سربازان پس از خدمت سربازی، مشاغل و مهارت‌هایی را با حداقل هزینه فرامی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار باقری:‌ قدرت بازدارندگی ایران مانع از اقدام آمریکا بعد از سقوط «گلوبال هاوک» شد

وی ادامه داد:​ در سال 96 حدود 100 هزار سرباز و در سال 97 هم 160 هزار نفر سرباز گواهینامه مهارت دریافت کردند که قرار است امسال این تعداد به 200 هزار نفر افزایش یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود:​ این اقدام هم موجب ایجاد نشاط در سربازان شده و هم جذابیت سربازی را بالا برده و برای نیرو‌های مسلح نیز آورده‌های زیادی داشته است.

سرلشکر باقری با اشاره به تأثیر طرح مهارت‌آموزی سربازان بر رفع معضل اشتغال و همچنین انسجام میان نیرو‌های مسلح و دیگر سازمان‌های کشور در بحث اشتغال بیان کرد:​ مسئله آموزش در این طرح بسیار اهمیت دارد و سه مجموعه خدمت مهارت‌های عمومی، تخصصی و اجتماعی بر اساس این طرح به سربازان ارائه می‌شود.

وی گفت: در دو سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، همکاری بسیار خوبی میان رسانه ملی، مجموعه‌های رسانه‌ای کشور و سازمان نیرو‌های مسلح در حوزه فرهنگ‌سازی، شکل گرفته است و سریال‌ها و مستند‌های مهارت آموزی سربازان و گزارش‌های خبری، اثرگذاری خوبی داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود:​ هدف ما برای امسال این است که 200 هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کنند و سربازان در دوره 45 روزه آموزشی علاوه بر آموزش‌های نظامی و عقیدتی، دوره‌های آموزش امداد و نجات را نیز فرا بگیرند.

سردار باقری عنوان کرد:​ سربازان در دوران سربازی مهارت‌های مربوط به ورود به بازار کسب و کار، مهارت‌های مالی، آشنایی با فضای مجازی و مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند که برای جوانان در طول خدمت سربازی و در زمان ورود به کار و همچنین تشکیل خانواده ضروری است.

وی افزود:​ بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی به دوش همه دستگاه‌هاست که امیدواریم این وظایف قانونی با قوت بیشتری انجام شود.

سرلشکر باقری به همکاری خوب نیرو‌های مسلح در اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان اشاره کرد و گفت: این موضوع جزو فرهنگ پادگان‌ها و مراکز آموزشی نبود و افسرانی که به سربازان امر و نهی می‌کردند، عادت به این کار نداشتند؛ اما خوشبختانه این موضوع در سازمان‌های نیرو‌های مسلح به عنوان یک فرهنگ جا افتاد و ما در یک سال اخیر گزارش‌های خوبی از نیرو‌های مسلح درباره مهارت‌آموزی به سربازان داریم.

وی افزود: بر اساس این طرح، وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده است که 30 هزار سرباز را آموزش دهد و تربیت 500 مربی را به عهده بگیرد که گزارش‌ها حاکی از همکاری خوب این وزارتخانه است؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم متعهد شده است که 30 هزار سرباز را آموزش دهد و 500 مربی را تربیت کند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که سنگین‌ترین وظیفه را دارد از طریق سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 120 هزار سرباز را آموزش خواهد داد و یک‌هزار و 500 مربی را تربیت خواهد کرد.

سرلشکر باقری گفت: ​وزارت ورزش و جوانان نیز متعهد شده است در حوزه ورزش 40 هزار سرباز و در حوزه مهارت‌های عمومی 40 هزار سرباز دیگر را آموزش دهد و 500 مربی را تربیت کند. آموزش‌های امداد و نجات به 200 هزار سرباز و تربیت 2 هزار مربی نیز از تعهدات جمعیت هلال احمر در این طرح است.

وی بیان کرد:​ با همت دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح 200 هزار سرباز نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری و اسلامی تربیت خواهند شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امیدواریم وضعیت همه این سربازان را پس از دوران سربازی هم پیگیری کنیم تا از طریق کمک‌های مالی و مشاوره‌های حقوقی آن‌ها را به مراجعی متصل کنیم که مشکل اشتغال آن‌ها برطرف شود.

بنا بر این گزارش، چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با حضور فرماندهان کل سپاه و ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و وزرای دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگانی از وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش و همچنین رؤسای کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال احمر و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام/

R1429/P/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار نظامی ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری اخبار نظامی ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد

عباس توکلی زاده تجره رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان گفت: ۱۷۴هزار و ۹۱۰ نفر ساعت از این آموزش‌ها به زنان و بقیه به مردان ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹هزار و ۶۴ نفر ساعت متقاضی مهارت آموزی در دلیجان از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای این شهرستان بهره‌مند شدند، ادامه داد: ۳۲هزار و ۳۳نفر ساعت از این متقاضیان مرد و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی چهار هزار و ۲۰۷ نفر ساعت در پادگان و هفت‌هزار و ۷۰۰ نفر ساعت در زندان دلیجان آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

وی گفت: ۷۳هزار و ۷۷۵ نفر ساعت دانش آموز، ۲ هزار نفر ساعت دانشجو، ۲۵۲ نفر ساعت در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، پنج هزار و ۲۵۲ نفر ساعت مشمولان بیکاری و ۵۲ هزار نفر ساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی پارسال از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای دلیجان بهره‌مند شدند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان افزود: ۱۱ هزار و ۷۷۳ نفر ساعت زن خانه‌دار این شهرستان سال گذشته آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند.

توکلی زاده با اشاره به بهره‌مندی چهار هزار و ۹۶۳ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی دلیجان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته، گفت: هشت هزار و ۵۶۱ نفر ساعت دانش آموخته مراکز دانشگاهی، یک‌هزار و ۴۹۶ نفر ساعت معتادان بهبود یافته و ۶۷۷ نفر ساعت افراد دارای معلولیت نیز در دوره‌های آموزشی این شهرستان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • چه تسهیلاتی برای مشمولان ماهر قبل از سربازی وجود دارد؟
  • طرح‌های تشویقی برای سربازان ماهر
  • آیا سربازان مستقر در نقاط مرزی برای چنین ماموریتی آموزش خاصی می بینند؟
  • مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند
  • مهارت آموزی بیش از ۲۳۷ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح
  • ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت
  • سردار باقری: عملیات علیه اسرائیل از نظر ما خاتمه یافته است/ اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد واکنش ما شدیدتر خواهد بود
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد