Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:54:16 GMT

تسریع در اتمام پروژه کتابخانه مرکزی یزد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۵۸۴۴

تسریع در اتمام پروژه کتابخانه مرکزی یزد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر دوشنبه در آئین گشایش کتابخانه عمومی «حاج علی‌اکبر کاظمینی» اظهار داشت: بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت درون مایه‌های فرهنگی و اعتقادی خود هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان فرهنگی با دیرینه بسیار درخشان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اعتقادی است، ادامه داد: سیاست ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد افزود: کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ابزار بی‌بدیل به‌رغم گسترش شبکه‌های مجازی هنوز هم به عنوان یک وسیله انتقال دهنده علم و آگاهی جایگاه با اهمیتی دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های متولی این حوزه در استان از جمله نهاد کتابخانه های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر دستگاه‌های مسئولیت دار نیز راهبردها و هدف گذاری ها در حوزه کتاب را با جدیت دنبال کنند.

طالبی ضمن تشکر از همه اقداماتی که تا به امروز در استان در راستای برنامه‌های «یزد، پایتخت کتاب ایران» انجام شده است، یادآور شد: کارهای بزرگی در این رابطه باید تا پایان سال انجام شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با انتقاد از طول کشیدن پروژه کتابخانه مرکزی یزد، خواستار حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تسریع در انجام این پروژه شد و اظهار امیدواری کرد: کتابخانه مرکزی یزد بتواند نماد فرهنگی شایسته ای برای استان باشد.

به گزارش مهر، در پایان این مراسم از حاج علی‌اکبر کاظمینی، خیر احداث این کتابخانه عمومی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

گفتنی است؛ کتابخانه عمومی حاج علی اکبر کاظمینی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در شهرک رزمندگان یزد احداث شده است.

کد خبر 4709327

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد استاندار یزد هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی خرم آباد کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال

ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد گفت: با همراهی فرماندار و جمعی از مسئولان بافق و نماینده دانشگاه علوم پزشکی یزد، از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق بازدید شد. 

او افزود: باتوجه به اینکه برخی فرایند‌های اجرای طرح با مشکلات و نواقصی رو به رو شده بود، این مشکلات در نشستی مورد بررسی فنی قرار گرفت و احصا شد.

ابوالحسینی بیان کرد: در این نشست تصمیمات لازم برای تسریع در فرایند اجرای طرح و تأمین سایر منابع موردنیاز اتخاذ شد و امیدواریم تا شش ماهه اول امسال شاهد اتمام عملیات عمرانی این طرح باشیم. 

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق هم با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح، اظهار داشت: مسئله بیمارستان برای مردم بافق یک مسئله حیاتی شده است و هرچه زودتر باید برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، برنامه‌ریزی و کوشش شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است