Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@05:06:53 GMT

روباتی که حساسیت‌ترین موجود دریا را زنده می‌گیرد!

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۶۷۳۴

روباتی که حساسیت‌ترین موجود دریا را زنده می‌گیرد!

در مقاله جدیدی که در Science Robotics منتشر شده است، نینا سیناترا مهندس مکانیک از دانشگاه هاروارد و همکارانش یک روبات جدید با شاخه‌های انگشت مانند نرم ساخته است که می‌تواند موجودات دریایی حساسی مانند عروس دریائی را بدون آسیب رساندن به آن‌ها به دام بیندازد.

این روبات ۶ زائده انگشت مانند دارد که با ظرافت در اطراف ماهی قرار می‌گیرد؛ یک کانال هوایی هم در داخل هر انگشت قرار می‌گیرد که آن را مجبور می‌کند؛ انگشتان به سمت داخل خم شوند به علاوه پوشش سیلیکونی نرم بیرونی هر انگشت با توری از نانوالیاف پوشانده می‌شود که به هدایت آن حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او و همکارانش نخست این ایده را در آزمایشگاه خود روی چتر دریایی مصنوعی آزمایش کردند که آیا انگشتان طراحی‌شده برای آن می‌توانند بدون آسیب رساندن به موجودات حساس آن‌ها را شکار کنند یا خیر.


چگونگی افزایش کارایی روبات‌های دریایی

سیناترا و همکارانش سپس این روبات را به آزمایشگاه آکواریوم نیوانگلند در بوستون بردند تا نمونه چهارانگشتی آن را روی سه گونه معمولی عروس دریایی آزمایش کنند، بنابراین دانشمندان دو انگشت اضافی را در قسمت بالا و پایین کف دست اضافه کردند تا کارائی روبات را افزایش دهند.

برای جلوگیری از آسیب‌زدن به موجود در هنگام شکار، روبات باید فشار مناسبی را اعمال کند و فشار یک کیلوپاسکال یا بیشتر می‌تواند عروس‌های دریایی آسیب‌پذیر را از بین ببرد؛ بنابراین در طول آزمایشات، روبات با فشار متوسط بسیار کمتر از حد مجاز یعنی تقریباً ۰/۰۵ کیلوپاسکال عمل می‌کند.

این تیم همچنین دوام ربات را هم مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند انگشتان این روبات برای به دام انداختن ۱۰۰ چتر دریایی کارائی دارد.

در آینده، زیست شناسان دریایی می‌توانند از این فناوری به عنوان ابزار نمونه‌گیری نهایی برای موجودات دریایی حساس استفاده کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی روبات دانشگاه هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم

کاشان را به هنر، فرهنگ و معماری می‌شناسیم و در بسیاری از خانه های تاریخی ایران که در این استان واقع شده است می توان این سه عنصر را به وضوح مشاهده کرد. از مجموعه آثار مرتبط با معماری قدیم، آنچه که گردشگران بیشتر مجذوب آن می شوند، خانه‌های باستانی هستند که در اینجا می توانید ویدیویی از این خانه ها ببینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد