Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های محلی پاکستانی از احتمال ورود ۳۹ هزار زائر این کشور به ایران در ماه محرم و صفر خبر دادند. تاریخ انتشار: 18:22 - 11 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۵۴۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از رسانه‌های محلی، احتمال ورود بیش از 39 هزار زائر پاکستانی در دو ماه جاری محرم و صفر برای زیارت کربلای معلی و عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ورود آن ها به خاک ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود زائران پاکستانی در مناسبت‌های مختلف برای زیارت عتبات عالیات از طریق مرز میرجاوه وارد کشور می‌شوند.

پیش از این مدیر پایانه مرزی میرجاوه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که در نیم سال دوم سال 97 همزمان با ایام محرم و صفر حدود 18 هزار و 82 زائر پاکستانی در قالب 411 دستگاه اتوبوس وارد خاک کشور شده‌ بودند که از این تعداد 21 هزار و 734 مسافر پاکستانی نیز به صورت پیاده وارد کشور شده‌اند.

گفته شده امسال نیز تمام پرسنل پایانه مرزی میرجاوه به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی هستند تا روند ورود و میزبانی از زائران با تاخیر انجام نگردد.

گفتنی است پیش از این نیز رئیس ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان از بسیج نیروهای ستاد مردمی اربعین، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و همه کسانی که به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در تلاش هستند تشکر و قدردانی کرده بود.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان تشکر و قدردانی شبانه روزی پرسنل پایانه مرزی پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، بامداد دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳- در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

الزام حضور زوار ۴ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه

به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

از زائران درخواست می شود با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و ... که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان