Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@09:14:41 GMT

امور عشایر به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها واگذار شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۸۸۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات زیادی در راستای تسهیل زندگی عشایر انجام شده است، افزود: در دولت های گذشته موضوع اسکان عشایر پیگیری شد و شهرک‌های ساخته شده فعلی با رفاه نسبی که اکنون دارند حاصل این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امیدهای فراوانی به رفع مشکلات عشایر وجود دارد، یادآور شد: نسبت به مشکلات و کمبودها و نیازهای جامعه عشایری نیز واقف هستیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به جامعه عشایری کشور داشته است، تامین اعتبارات مورد نیاز در برنامه بودجه و برنامه ششم توسعه را از جمله این موارد دانست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به طولانی بودن مسیر کوچ عشایر در استان که به بیش از هزار کیلومتر می رسد، بر لزوم احداث، بهسازی و اصلاح کوچ راه ها تاکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی های اقلیمی فارس و خشکسالی های به وجود آمده افزود: اقدامات زیادی در راستای تامین آب شرب و آب مورد نیاز پرورش دام عشایر در استان انجام شده است؛ اما همچنان نیازمند امکانات ثابت و سیار بیشتر و تامین هزینه نگهداری و تعمیر این تجهیزات هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه اتحادیه ها و تعاونی های عشایری تاکنون اقدامات موثری انجام داده و از توانمندی مناسبی برخوردار هستند، اظهار کرد: واگذاری امور به این مجموعه ها در مواردی که قانون اجازه داده است سبب کاهش تصدی گری دولت و تقویت بعد نظارت و کنترل و هدایت خواهد شد.

وی استان فارس را طلایه دار آموزش عشایر توصیف کرد و خواهان توجه بیشتر به امکانات آموزشی عشایر در استان شد.

استاندار فارس با بیان اینکه عشایر با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به کشور ارائه می دهند، حفاظت از مراتع، تولید محصولات دامی و ایجاد امنیت را از جمله خدمات عشایر برشمرد. 

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم آشنایی فرزندان و دانش آموزان عشایر با تکنولوژی‌های جدید تاکید کرد و گفت: اقداماتی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه انجام شده که باید با برنامه ریزی دقیق  زمینه بهره مندی عشایر از این آموزش ها را فراهم کرد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با برنامه هایی که سازمان امور عشایر کشور و به تبع آن دولت در دستور کار قرار داده است شاهد تسهیل هر چه بیشتر زندگی عشایری و آینده روشن این جامعه ارزشمند کشور باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه فنی و حرفه ای مشکلات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین شریک راهبردی دولت هستند

رئیس‌جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد؛ آیت‌الله رئیسی در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

وی در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.‌

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیأت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر مؤسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیأت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

منبع: ایرنا

کد خبر 739334

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • بر اساس سند تحول امور به مردم واگذار می شود
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • بارش باران و تجهیزاتی که متولی به عشایران داد/چادر عشایر با پوشش‌های پلاستیکی مجهز شد
  • چادر عشایر با پوشش‌های پلاستیکی مجهز شد
  • خسارت سیل به ۵۰کیلومتر راه عشایری در پلدختر
  • خسارت سیل به ۳۰۰۰ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۰۰ هزار صندلی اتوبوس برای جابجایی مسافران موجود است