Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@07:51:53 GMT

ترکیه ، آمریکا را به خرید مجدد اس ۴۰۰ تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۹۵۵۶

به گزارش اسپوتنیک، «مولود چاووش‌اوغلو» در نشست استراتژیک گفت: امروز ما به سیستم های بیشتری احتیاج داریم تا بتوانیم خودمان آنان را تولید کنیم.

وزیر خارجه با انتقاد از سیاست های دفاعی آمریکا تاکید کرد که ترکیه یک کشور مستقل است.

وی در ادامه درباره خرید جنگندههای سوخو تصریح کرد که در حال حاضر هیچ مذاکراتی میان مسکو و آنکارا در مورد خرید جنگنده های سوخو ۵۷ و سوخو ۳۵ صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو گفت: هنوز عدم تحویل جنگنده های اف ۳۵ از سوی امریکا قطعی نشده است.

پیش از این واشنگتن اعلام کرد که اگر آنکارا خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ را متوقف نکند ، واشنگتن برنامه فروش جنگنده های اف ۳۵ به این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

آمریکا در ماه گذشته تاکید کرد که ترکیه تا اواخر مارس ۲۰۲۰ ( اسفند و فروردین ۹۹) به طور کامل از پروژه جنگنده اف ۳۵ خارج خواهد شد. در این برنامه، ترکیه بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده F-۳۵ سفارش داده است.

واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه این کشور قرار خواهد گرفت و تحریم می شود.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد

وزیر خارجه ترکیه هاکان فیدان امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک در استانبول با همتای خود از موریتانی، گفت که واشنگتن از پیوستن فلسطین به سازمان ملل به عنوان عضو کامل جلوگیری کرد و این ظلم بزرگی به مردم فلسطین است.

وی با بیان این که ما به تاکید بر اشغالگری و بی‌عدالتی اسرائیل ادامه خواهیم داد، افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم در برابر بی‌عدالتی مقاومت کند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

فیدان همچنین گفت: تلاش‌های ما بدون وقفه تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین، ادامه خواهد یافت.

آمریکا پنجشنبه قطعنامه‌ای که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بود را در شورای امنیت وتو کرد.

وزیر خارجه موریتانی محمد سالم ولد مرزوگ هم در این نشست خبری مشترک گفت که دو کشور کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل را محکوم کردند و بر اقدامات فوری برای آتش‌بس و ارسال کمک به غزه تاکید کرد.

وی افزود: بعد از این مراحل، تلاش‌ها باید بر صلح پایدار در منطقه متمرکز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان