Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم درویش زاده روز دوشنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ موضوع حمل محصولات کارخانه های فولاد خوزستان به گروه ملی صنعتی فولاد و فولاد کاویان پیگیری شده است افزود: پیش از این اعلام شده بود که سالانه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق جاده و به وسیله ۸۰ هزار دستگاه کامیون بین این کارخانجات حمل و جا به جا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این میزان تردد ترافیک سنگینی را در سطح شهرستان اهواز ایجاد کرده بود که به همین دلیل با تلاش صورت گرفته شرایط لازم برای جابه جایی مواد اولیه کارخانه های فولاد از طریق شبکه ریلی فراهم شد.

این عضو شورای ترافیک استان به استقبال مسئولان شرکت های گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کاویان اشاره کرد و افزود: بعد از بازدید تخصصی و کارشناسی که از خطوط ریلی مربوط به مسیر این ۲ شرکت صورت گرفت مشکلات مسیر شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شد و هم اکنون کار حمل محصولات رسما آغاز شده است.

گروههای مختلف فولادی و صنعتی عمده مراکز حمل بار ریلی هستند

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین با تاکید بر اینکه گروه های مختلف فولادی و صنعتی در خوزستان به عنوان عمده مراکز حمل بار ریلی هستند، ادامه داد: در بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی نظام به ایجاد مزیت رقابتی برای راه آهن و اتصال آن به مراکز عمده بار در جهت توسعه کریدورهای ترانزیتی اشاره شده و از آنجایی که حمل بار از طریق شبکه ریلی به عنوان یک صنعت قلمداد می شود، لازم است تا این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

درویش زاده خوزستان را از جمله استان هایی دانست که به واسطه فعالیت گروه های مختلف فولادی و صنعتی؛ می تواند در توسعه این صنعت نقش مهمی داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر توجه گروه های فولادی استان به این ظرفیت بسیار با ارزش که صرفه جویی و بهره وری اقتصادی را در پی دارد، جلب شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت از مهمترین مزیت شبکه ریلی است، در همین راستا گروه های فولاد شادگان و روهینا در دزفول نیز قرار است با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده برای حمل محصولات و تامین مواد اولیه به شبکه ریلی متصل شوند.

راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

۹۹۳۱/۶۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی ترافیک صنعت فولاد خوزستان کارشناسی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • این در شأن فوتبال خوزستان نیست
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل