Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:17:25 GMT

وزارت خارجه پاکستان : سیاست هسته‌ای ما تغییر نکرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۹۹۹۸

وزارت خارجه پاکستان : سیاست هسته‌ای ما تغییر نکرد

وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد : رویکرد اتمی اسلام آباد تغییر نکرده و این کشور هرگز به دنبال نزاع هسته‌ای با کشور همسایه هند نیست.

وی افزود: اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان درباره رویکرد این کشور درخصوص خطر رویارویی هسته‌ای با هند اشتباه برداشت شده است.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته مذاکره با هند را به لغو تصمیم دهلی‌نو درباره وضع کشمیر مشروط کرد و هشدار داد: سایه تهدید رویارویی هسته‌ای بر شبه قاره سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، گفت: بی تفاوتی جهان نسبت به عدم ثبات و آرامش در کشمیر، نتایج خطرناکی به دنبال دارد؛ در حالی که تداوم وضع بحرانی کشمیر، باعث افزایش تهدید جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان شده است.

اواخر ماه گذشته وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات وزیر دفاع هند مبنی بر احتمال تغییر سیاست این کشور مربوط به عدم پیشقدمی در استفاده از تسلیحات هسته‌ای، آن را شوک برانگیز و غیرمسئولانه دانست.

وی اظهار کرد: ماهیت و زمان بندی اظهارات وزیر دفاع هند تاسف برانگیز بوده که رفتار غیرمسئولانه و جنگ‌ طلبانه دهلی نو را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل