Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@12:41:20 GMT

احتمال اعزام پهپادهای انگلیسی به خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۰۶۶

اسکای نیوز به نقل از «دین باست» (Dean Bassett) فرمانده نیروی دریایی انگلیس در منطقه، از احتمال اعزام پهپادهای انگلیسی برای همراهی با رزم‎ناوهایی خبر داد که مشغول اسکورت کشتی‎های تجاری این کشور حین عبور از تنگه هرمز هستند.

اخبار سیاسی- گفتنی است انگلیس تعدادی پهپاد در پایگاه کویت دارد که در عملیات‎های عراق و سوریه از آنها استفاده می‎کند، اما این احتمال که برای آنها ماموریتی در خلیج فارس تعریف شود نیز بعید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای باست، شرایط در منطقه همچنان پرتنش است و تهدید مستقیم (!) علیه شناورهای تجاری انگلیس رفع نشده.

وی همچنین مدعی شد هیچ نشانه‎ای مبنی بر تمایل ایران به پیروی از الزامات بین‎المللی وجود ندارد و به همین دلیل او نمی‎تواند استفاده از نیروی نظامی را در صورت لزوم، رد کند.

انگلیس، بحرین و استرالیا، جزء ائتلاف ناچیز آمریکا هستند که با ادعای حراست از حق آزادی کشتیرانی در خلیج فارس تشکیل شده است.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس پهپاد خلیج فارس سوریه فرمانده نیروی دریایی کویت پهپادهای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از رشد 23 درصدی ارزش صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش  روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: ارزش صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 2.6 میلیارد دلار ثبت شد که در مقایسه با آمار سال 1401( 2.1 میلیادر دلار) حاکی از رشد قابل توجه ارزش صادرات است.
رشد تناژ صادرات
وی گفت: همچنین در سال 1402 به میزان 10 میلیون و 253 هزار و 545 تن از این منطقه اقتصادی صادرات انجام شد که نسبت به سال 1401(چهار میلیون و 106 هزار و 960 تن) نشان از رشد 149 درصدی است.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

دیگر خبرها

  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
  • سوال مهم امیرعبداللهیان از همتای انگلیسی
  • سوال مهم امیرعبداللهیان از همتای انگلیسی خود
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • امدادگران هلال احمر بوشهر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • سوناک: جت‌های انگلیسی تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس