Web Analytics Made Easy - Statcounter

زایمان زودرس نتیجه حادثه حمله سگ است که هفته گذشته برای یک بانوی باردار در اصفهان رخ داد، موضوعی که علاوه بر سلامتی مادر، امروز سلامتی نوزاد را نیز به خطر انداخته است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، گام‌های زن آرام است، نان و سبزی خریده و به نظر می‌رسد راه منزل را طی می‌کند، در یک دست خریدهای روزانه‌اش و در دست دیگر، بند قلاده یک سگ! گام‌های سگ اما کوتاه و سریع است، هر خودرویی که از طول کوچه عبور می‌کند چند قدمی به سمت آن می‌دود اما با اشاره دست زن به مسیر برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار اما اتفاق دیگری در راه است، خودرویی در راه است اما سگ با سرپیچی از فرمان صاحب در مسیر او قرار گرفته و انحراف خودرو برای جلوگیری از برخورد با سگ و در نهایت تصادفی که با خودروی پارک شده در کنار خانه‌ای شکل می‌گیرد و باقی ماجرا.

صحنه‌ای که شرح آن داده شد اتفاقی بود که روز گذشته در یکی از کوچه‌های مناطق شرقی اصفهان رخ داد، این در حالی است که یک هفته پیش نیز در ملک شهر اصفهان، بار دیگر سگ‌‎گردانی خبر ساز شد. در این حادثه حمله سگ به چند زن از جمله یک بانوی باردار شب تلخی را رقم زد و سبب شد با آسیب دیدن این بانوی باردار فرزند وی یک ماه زودتر از موعد به دنیا بیاید.

این روزها اتفاقاتی از این دست را بیشتر در کوچه و خیابان شهر مشاهده می‌کنیم. حضور میهمانانی ناخوانده که تناسبی با فرهنگ دینی ما ندارند اما جزئی از آورده‌های فرهنگ غربی برای ماست.

حالا متأسفانه دیگر بالا و پایین شهر هم ندارد، پای تقلید که به زندگی برخی باز شود پذیرای هر رفتار خوب و بد می‌شوند، سگ بازی پدیده شومی است که شهروندان اصفهانی معتقدند نباید اجازه رواج بیشتر آن داده شود و عواقب فرهنگی و بهداشتی آن بر کسی پوشیده نیست.

این معضل اجتماعی از ابعاد مختلف قابل پیگیری است. بحث قانونی که توسط عده‌ای اشرافی دور زده می‌شود تا مسائل سلامتی و بهداشتی خانواده‌هایی که با این پدیده روبرو هستند. در کنار این موارد، مباحث رواشناختی نیز مطرح است، کودکانی که مورد حمله سگ حتی سگ خانگی قرار گرفته‌اند و اثرات آن تا سال‌ها بر روح و جسمشان باقی می‌ماند کم نیستند کما اینکه چندی پیش نیز خبرهایی از این دست رسانه‌ای شد. نمونه روشن آن وضعیتی است که بانوی باردار اصفهانی هفته گذشته تجربه کرد و بنا به گفته همسرش اکنون و پس از به دنیا آمدن فرزندش، همچنان حال روحی مناسبی ندارد و حاضر نیست درباره آن اتفاق حرفی زده شود.

محسن شاهمرادی درباره حمله سگ به همسر باردارش به خبرنگار تسنیم، می‌گوید: دوم شهریور زمانی که همسرم در حال پیاده‌روی بود، یک سگ به او حمله کرد و به زمین خورد، چون همسرم باردار بود نگران شدیم و او را به بیمارستان رساندیم، پس از انجام سونوگرافی و معاینات پزشک مربوطه اعلام کردند که برای جنین اتفاقی نیفتاده ولی به علت ضربه‌ای که به شکم وارد شده، امکان زایمان زودرس وجود دارد.

وی می‌گوید: همسرم را به خانه آوردیم و به توصیه پزشک متخصص، شرایط را برای استراحت مطلق او فراهم کردیم تا زمان بیشتری جنین در شکم مادر بماند و رشد مفید را که در ماه نهم حاملگی است، به دست بیاورد.

شاهمرادی با بیان اینکه همسرش در هفته سی و ششم بارداری خود به سر می‌برد، ادامه می‌دهد: شنبه شب، حال همسرم بد شد و مجبور شدیم او را به بیمارستان حضرت زهرای مرضیه ببریم، متاسفانه زایمان زودرس اتفاق افتاد و فرزندم در ساعت 3:30 صبح به دنیا آمد.

وی تصریح می‌کند: از اینکه فرزندم زود به دنیا آمد خیلی نگران بودیم که از نظر تنفسی مشکلی نداشته باشد ولی به گفته پزشک مشکلی از این نظر وجود نداشت و ما روز گذشته همسر و فرزندم را به خانه آوردیم.

شاهمرادی ادامه داد: از دیروز که به خانه آمدیم، فرزندم نمی‌تواند درست نفس بکشد و در بیداری و خواب تنفس خوبی ندارد، برای همین امروز دوباره به بیمارستان آمدیم تا سلامت فرزندم را چک کنیم، ان‌شاالله از دعای خیر مردم مشکلی نباشد و پسرم را به خانه برگردانیم.

بیمارستان و پزشکی قانونی زایمان زودرس را تأیید کردند

 وی با اشاره به شکایتی که از صاحب سگ کردند، اظهار می‌کند: سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته تمام مدارک پزشکی همسرم را تکمیل کردیم و همچنین برای معاینه مجدد به پزشکی قانونی خیابان جابر رفتیم،  پزشکی قانونی هم نظر بیمارستان را تأیید و حال عمومی جنین را خوب و زایمان زودرس را نتیجه ضربه به شکم اعلام کرد.

شاهمرادی ادامه می‌دهد: نتیجه پزشکی قانونی که روز گذشته آماده شد را به کلانتری بردیم و منتظریم تا دادسرا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

‌ترویج اشرافی‌گری در اصفهان؛ کوتاهی مسئولان در برخورد با "سگ‌گردانی"«همزیستی با سگ» جان 2 نفر را در گیلان گرفتاصفهان| ماجرای حمله سگ خانگی به بانویی باردار از نگاهی دیگر؛ «سگ‌گردانی»، قانون‌گریزی یا پُز روشنفکری

پیگیری فرماندهی انتظامی استان از وضعیت بانوی حادثه دیده

وی بیان می‌کند: همان شبی که این اتفاق افتاد سرهنگ خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از طرف سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان برای دلجویی به خانه ما آمدند و صحبت کردند.

وی با بیان اینکه سردار معصوم بیگی هم با ما تماس تلفنی داشت، گفت: ایشان از این بابت اظهار ناراحتی کرد و گفت: «حتی یک اتفاق کوچک هم نباید بیفتد، همسر شما ناموس این مملکت است از شما حمایت می‌کنیم و هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم.»

شاهمرادی افزود: از نیروی انتظامی روزی یکبار با ما تماس می‌گیرند و جویای احوال ما می‌شوند، بابت این پیگیری بسیار سپاس‌گزاریم.

وی در مورد حال و روز همسرش تصریح کرد: همسرم بعد از این اتفاق همچنان حال روحی مناسبی ندارد، هنوز می‌ترسد و از یادآوری آن خاطره تلخ ناراحت می‌شود، از کسانی هم که برای عیادتش می‌آیند، می‌خواهد اصلا در مورد آن روز از او سئوال نکنند چون یادآوری ماجرا هم او را عذاب می‌دهد.

مسئولان با سگ‌گردانی برخورد کنند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود

شاهمرادی با اشاره به سگ گردانی در خیابان‌ها و نگهداری سگ در منزل اظهار داشت: ای کاش دادستان، دادگستری، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر مسئولان امر با این قضیه برخورد کنند تا خدای نکرده یکبار دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، چندی پیش که در خبرها خواندم یک سگ به کودکی حمله کرده بسیار ناراحت و عصبانی شدم، ولی تصویر نمی‌کردم این بلا بر سر خانواده خودم بیاید، به همین دلیل از مسئولان می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کنند.

سگ‌گردانی و عواقب آن موضوعی است که دیگر شهروندان نیز درباره آن صحبت می‌کنند. یکی از شهروندان اصفهانی می‌گوید: تا چند سال پیش خبری از سگ بازی در شهر نبود، اما امروز متاسفانه صحنه‌هایی می‌بینیم که زیبنده نیست، به عنوان مثال دختران جوانی که با سگ خود راهی خیابان گردی می‌شوند، اینها صحنه‌های مناسبی نیست که روزانه در حال مشاهده‌اش هستیم.

این بانوی اصفهانی بیان کرد: با اینکه در زمان عقد قرارداد منزل، از صاحبخانه خواستیم که مانع از حضور خانواده‌هایی شود که سگ در منزل نگه داری می‌کنند اما این صحبت ما را نشنیده گرفتند و امروز من نگران فرزند کوچکم هستم که قرار است در غیاب من که سر کار می‌روم در حیاط منزل بازی کند.

سگ بازی، اشرافی‌گری

پدیده سگ بازی که این روزها به تبع آن اخبار مختلفی در رسانه‌ها منتشر می‌شود یکی از جنبه‌های اشرافی‌گری است. شاید فردی که اقدام به نگهداری سگ در منزل می‌کند از نظر طبقه اقتصادی در جایگاه بالایی نیز نباشد اما پز اشرافی‌گری سبب می‌شود تا افراد برای نزدیک کردن خود به طبقه بالای اجتماعی و اقتصادی دست به رفتارهایی تقلیدی و اشراف‌نمایی بزنند تا از این دور عقب نمانند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با ترویج اشرافی‌گری در جامعه می‌گوید: فقط یکی از موارد اشرافی‌گری «سگ‌گردانی» است؛ متأسفانه در بعضی موارد ما به قانون درست عمل نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دوگانه عمل کردن مسئولان سبب این اتفاق می‌شود، عنوان می‌کند: براساس قانون «سگ‌گردانی» اشکال دارد و مسئولان باید نسبت به این قضیه جدی عمل کنند و کوتاه نیایند و اگر دستگاه‌های اجرایی، بهداشتی و قضایی درست و جدی در این مورد عمل کنند این مشکلات پیش نمی‌آید.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه می‌دهد: باید از مسئولان قوه قضائیه درباره عملکردشان در رابطه با این موضوع سؤال شود چراکه عدم عمل به قانون و دوگانگی مسئولان نسبت به عمل به قوانین سبب جدی نگرفتن آنها توسط مردم می‌شود.

صادق‌زاده با یادآوری نقش خارج‌نشینان در ممانعت از مطالبه‌گری این موضوع می‌گوید: خارج‌نشین‌ها با فرهنگ و تفکر خودشان پیش می‌روند و این ما هستیم که با پیروی بیهوده از آنها خودمان را به دام می‌اندازیم.

وی ادامه می‌دهد: ما خیال می‌کنیم پیروی از خارج‌نشینان دلخواه مردم است درصورتی‌که به‌طور قاطع این‌گونه نیست ولی برخی از مردم و مسئولان به‌‌خاطر الگوگیری از غرب این کار را انجام می‌دهند و این موضوع دوباره به نداشتن روحیه انقلابی، الگو قرار دادن ماهواره‌ها و سایت‌های دلخواه خودشان و نیز کنار گذاشتن حقایق مربوط می‌شود.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان می‌گوید: درباره واکسیناسیون سگ‌ها به شهرداری هشدار دادیم و گفتند که این مورد مربوط به سگ‌های ولگرد است، این در حالی است که اصلاً نباید سگ‌ها راهی به شهر پیدا کنند و باید به‌طور جدی جلوی سگ‌گردانی در شهر را بگیریم.

انتهای پیام/ ع

R41346/P4001/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری دختر و مادری خبر داد که با چاقو خانمی را به قتل و دختر جوانش را نیز مجروح کرده بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ عبدالرضا ضربت اظهار داشت: ساعت 11 شب بیست و نهم فرودین‌ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه "کفترک" در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر 11 ساله به همراه مادر 40 ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس مورد تمسخر از سوی فروشندگان ( زن 26 ساله به همراه مادر 50 ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر 11 ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده 50 ساله را به قتل می‌رساند.

سرهنگ ضربت با بیان اینکه در ادامه درگیری، خانم مشتری 40 ساله (مادر قاتل) با سلاح سرد دختر مقتول را نیز مجروح می‌کند، گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمین آغاز کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از 6 ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایت‌بخش است، عنوان داشت: متهیمن برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ ضربت عنوان داشت: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین
  • بررسی ویژگی و پیامدهای عملیات وعده صادق/ روزی که افسانه‌ شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافندی غرب فرو ریخت
  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید