Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:01:03 GMT

هیأت‌های مذهبی بعد از نیمه شب ایجاد مزاحمت نکنند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۷۲۹

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هیأت های مذهبی از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود پرهیز کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پلیس البرز با توجه به وظیفه خود به دنبال ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع ) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: همه ساله ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم در استان البرز اقدام به برپایی مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هر سال با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه دار شدن دین می شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: برنامه های اجرایی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حفظ شود و بدعت های نابجا وارد این آئین فرهنگی مذهبی نشود.

محمدیان مطرح کرد: استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که هیچ بنیه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع ) ندارند و انجام برخی کارها که چهره خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می گذارند بدعت هایی است که ما را از اصل این حرکت بزرگ و انقلابی دور می کند.

وی از مسؤولان هیأت های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته جات در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان، حتماً برنامه های هیأت خود و مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

محمدیان تأکید کرد: همچنین از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود پرهیز کرده و با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت پیشگیری از سد معبر و ایجاد ترافیک و راه بندان همکاری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم تأکید کرد.

محمدیان بر ارزش های والای این ماه بزرگ و نهضت عاشورایی تأکید کرد و افزود: ماه با ارزش محرم فرصت مناسبی برای شناسایی فرهنگ عاشورایی به جوانان است که همه در این مهم مسؤول هستند؛ در استان البرز حدود سه هزار حسینیه و هیأت مذهبی دارای مجوز فعال هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه محرم هیأت های مذهبی عزاداری سروصدا مزاحمت بدعت سعید ملایی سید محمد حسینی عمار صالحی اعتراضات هنگ کنگ سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح ماهواره ناهید هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر

مسکن ملی یکی از راه‌های رسیدن متقاضیان به مسکن و نقطه امیدی برای افراد جامعه به ویژه اقشار کم درآمد جامعه است. اما در برخی از مواقع تکمیل این پروژه مهم به تاخیر می‌افتد و مشکلاتی را برای متقاضیان به وجود می‌آورد.

به گفته شهروندخبرنگار ما متقاضیان مسکن ملی شهرستان فردیس استان البرز در سال ۱۳۹۸ ثبت نام خود را انجام دادند و در دو مرحله پرداخت‌ها نیز انجام شده است، اما پروژه نیمه کاره رها شده است و هیچ پیشرفتی نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - البرز

بیشتر بخوانید:

گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز