Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@14:34:36 GMT

نقش ملکه در انگلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۱۱۹۰

نقش ملکه در انگلستان


در انگلیس شخص نخست‌وزیر، رئیس دولت به شمار می‌رود، اما رئیس کشور نیست زیرا ملکه رئیس کشور به شمار می‌رود.

در انگلیس نقش ملکه، بیشتر تشریفاتی است و او رئیس تشریفاتی کشور به شمار می‌رود. اما در شرایط فوق العاده‌ای که در حال حاضر این کشور با آن مواجه است، احتمال دارد نقش ملکه نیز تغییر کند. ملکه وقتی برای پارلمان سخنرانی می‌کند متنی را قرائت می‌کند که دولت نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع، درست است که صدا صدای ملکه است، اما سخن سخن ملکه نیست. او در مخفی نگهداشتن دیدگاه‌هایش برای خودش استاد شده است. ما هرگز نمی‌توانیم متوجه شویم که او چه نظری دارد. در واقع همین مسئله یکی از اسرار حیات طولانی او در این مسند بوده است. او هرگز بیم ندارد زیرا هرگز دیدگاه‌های سیاسی بیان نمی‌کند. همین رویکرد به وی این امکان را می‌دهد تا همه احزاب در پارلمان از او حمایت کنند. باید توجه داشت که پارلمان تنها نهادی است که می‌تواند قدرت را از ملکه بگیرد.

پارلمان عالی‌ترین نهاد سیاسی و قدرت در انگلیس به شمار می‌رود. ملکه به پارلمان پاسخگو است. ملکه فقط با توصیه نخست‌وزیر اقدام می‌کند که جدیدترین مصداق آن، زمانی بود که بوریس جانسون از ملکه خواست تا با طرح تعلیق پارلمان موافقت کند. ملکه با این درخواست موافقت کرد بدون آنکه این طرح را زیر سوال ببرد. تاکنون این نظام در انگلیس جواب داده است، اما ممکن است این وضع با اقدامی که این هفته اعضای پارلمان صورت می‌دهند، تغییر کند.

اعلام تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در روز چهارشنبه مبنی بر تعلیق پارلمان از دومین هفته سپتامبر تا چهاردهم اکتبر یعنی دو هفته پیش از مهلت برکسیت در ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، موجی از خشم و اعتراض در انگلیس را برانگیخته است.

مطابق با قانون اساسی انگلیس، نخست‌وزیر این کشور اجازه دارد پارلمان را به حال تعلیق درآورد، هر چند برای این کار به موافقت ملکه نیاز دارد. نخست‌وزیر انگلیس معمولا این کار را در فصلی که کنگره احزاب سیاسی این کشور در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، انجام می‌دهد. اما زمانی را که جانسون برای تعلیق پارلمان انتخاب کرده و مدت پنج هفته‌ای سبب اعتراض مخالفان با برکسیت سخت (خروج انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا) شده است.
منتقدان و مخالفان می‌گویند بوریس جانسون قصد دارد با این کار مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برکسیت سخت شود. اما جانسون می‌گوید تعلیق پارلمان پیش از ارائه برنامه سیاست ملی از سوی دولت جدید در سخنرانی ملکه الیزابت، که در حال حاضر برای ۱۴ اکتبر برنامه‌ریزی شده است، یک روند معمولی بوده و علاوه بر آن پارلمان در اواخر سپتامبر همزمان با کنگره احزاب سیاسی تعطیل می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


  کپی متن خبر برچسب ها: انگلیس ملکه انگلستان اتحادیه اروپا

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: انگلیس ملکه انگلستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور

استاندار خراسان‌جنوبی از کسب رتبه نخست استان در نوروز در کاهش تصادفات جرحی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: تا این لحظه بیش از سه هزار تردد، ۳۲۲ هزار نفر اسکان و ۷۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نصب ۳۹ سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی بود که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده است، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که آمارهای ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار آن‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه نخست و در کاهش فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مربوط در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در موج بعدی سفر که از سیزدهم فروردین آغاز می‌شود، مانند گذشته همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم رتبه‌های کسب شده را حفظ کنیم.

قناعت با بیان این که همه مواردی که در این جلسه مطرح شد، در حکم مصوبات ستاد است که ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: نظارت مستقیم بر تأمین سوخت و آرد سیاه‌چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محورهای روستایی توسط فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر، ثبت به‌موقع آمار در سامانه جانا تا در زمان ارزیابی از استان‌ها مدنظر قرار گیرند و بتوانیم رتبه خوبی در این خصوص را کسب کنیم از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه جدی شود.

وی ادامه داد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صداوسیمای استان، نظافت کمپ‌های استقرار مسافران، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه‌های ستاد در شهرستان‌ها توسط فرمانداران و جلسه‌های کمیته‌های ستاد مورد تاکید است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فرمانداران باید از اکیپ‌های مستقر در محورهای مواصلاتی بازدیدهای بیشتری انجام دهند و نظارت بر نظافت مکان‌های عرضه محصولات و اسکان مسافران توسط فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد انجام شود.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در کشور در ایام نوروز باید پزشک طب اورژانس در بیمارستان‌های حضور داشته باشد.

قناعت افزود: برای حل مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم بیرجند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و نیاز روزانه خراسان‌جنوبی ۵۰ تن است که سایر آن به استان‌های دیگر برده می‌شود، کمبودی در خصوص توزیع مرغ در استان نداریم و ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موردنظر توسط اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

کد خبر 739933

دیگر خبرها

  • ملکه جنگنده‌ های F-35؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد(+عکس)
  • ملکه جنگنده‌های F-35؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد(+عکس)
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • تاج‌گذاری در ترکیب سه‌شیرها؛ انگلیس با جود بلینگام رهبری جدید دارد
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!