Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، صابر سهرابی درتشریح اهداف این جشنواره ابرازداشت: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان فارس با هدف هم افزایی ظرفیت های رسانه ای، بررسی آسیب ها و چالش های مهم استان در رسانه ها، ارایه راهکار برای آسیب ها و مشکلات موجود، بیان ظرفیت ها و جریان سازی رسانه ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان توسط خانه مطبوعات و رسانه های فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بخش حرفه ای جشنواره، پذیرای آثار روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری در قالب «سرمقاله و یادداشت»،«مصاحبه»، « گزارش»، «خبر»، «تیتر»، «طراحی و صفحه آرایی» و «عکس» خواهد بود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح موضوعات مورد پذیرش «بخش ویژه» این دوره از جشنواره نیز گفت: «سیل فروردین ماه شیراز»، «شعار سال»، «٤٠ سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت ها و آسیب ها برای تحقق گام دوم»، «شناسایی و تبیین آسیب های اجتماعی و بیان راهکار»، «معرفی ظرفیت های مغفول مانده استان فارس» و «نقش رسانه ها در توسعه یا عدم توسعه استان با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه گرا» از جمله موضوعاتی است که علاقه مندان می توانند در قالب های «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، « گزارش» و «عکس» نسبت به ارسال آثار خود دراین بخش اقدام کنند. سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره پرداخت و گفت:کلیه روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند حداکثر در سه قالب روزنامه نگارانه با ٢ اثر در بخش حرفه ای و حداکثر با ٢ اثر در بخش ویژه رقابت نمایند. نکته قابل توجه این است که در بخش ویژه، در هر زمینه پیشنهادی تنها یک برگزیده معرفی خواهد شد. همچنین آثار ارسالی باید از تاریخ اول خرداد سال ١٣٩٧  لغایت سی ام مهرماه سال ٩٨ در یکی از رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و خبرگزاری های دارای مجوز استان فارس منتشر شده باشند.  به گفته وی بارگزاری آثار از طریق سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور به آدرس pressfestival.ir و حداکثر تا تاریخ یکم آبان ماه سال جاری امکانپذیر می باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تاریخ بارگزاری و ارسال آثار تمدید نخواهد شد، اظهارداشت: پس از انجام داوری ها و مشخص شدن نتایج، مراسم اختتامیه جشنواره آخر آذرماه سال ٩٨ برگزار می شود.  سهرابی از عدم پذیرش آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود:     در صورت کسب یکی از رتبه های برتر توسط شرکت کنندگان، ارسال عین مطبوعات یا کپی برابر با اصل آن به دفتر خانه مطبوعات و رسانه های استان الزامی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطالب مربوط به رسانه های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت، همچنین مطالب غیرمحلی و غیر استانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد. به گفته سهرابی، ویژه نامه های استانی روزنامه های کثیرالانتشار نمی توانند در جشنواره شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس رسانه سیل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و ۹۳۳ نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: از ۲۸ کشوری که آثار خودشان را فرستادند ۵ کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با ۳۲۷ اثر، روسیه ۲۴۴ اثر، ارمنستان ۲۱۸ اثر، کویت ۱۲۹ اثر و ترکمنستان ۹۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.

کد خبر 6086117

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • برگزاری مراسم پایانی سومین جشنواره شکرستان
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد