Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌ یزدی شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: برای حل معضل بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید به « کار انقلابی، مدیریت‌جهادی و برنامه‌محوری» نیاز است.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان و دانشجویان را در کنار فراکیری علم و دانش با مهارت‌های مختلف زندگی و برای تولید و اشتغال در آینده، تعلیم داد که اجرای آن نقش مهمی در حل بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با بیان اینکه هم‌اکنون در مدارس به حفظ‌کردن مطالب درسی خیلی بیشتر از تفکر و تعقل و فعالیت‌های عملی بها داده می‌شود آن را ضعف بزرگ نظام آموزشی کشور ذکر کرد و برای برون‌رفت از آن  خواستار بررسی و پیگیری این چالش اجتماعی و فرهنگی شد.

ناصری یزدی بیان داشت:  در حال حاضر بخشی از بازار کار استان در اختیار مهاجران خارجی‌ است و تعدادی از پسران و دختران دانش آموخته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، بیکار هستند و این درست نیست.

وی به توقف خط تولید برخی کارخانه‌ها به دلیل وارد کردن دستگاه‌های آن از خارج اشاره کرد و از مسئولان خواست با تکیه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کنند.

در حالیکه آمار بیکاری استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۳درصد  اعلام شده است، تعداد قابل توجهی از آنها دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستند و بخشی از مشاغل استان در اختیار مهاجران افغان است که تعدادشان  حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. 

تاکنون پنج هزار شرکت تعاونی در استان یزد ثبت شده که  ۲ هزار مورد با ۷۰۰ هزار عضو  فعال است.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین( حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام جمعه بخش خصوصی بیکاری کار و رفاه اجتماعی یزد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد