Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم اکبرزاده، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: شالیکاران استان همزمان با پایان برداشت برنج، کشت دوم محصولات کشاورزی را در ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان آغاز کردند.

او افزود: ۲۰۰ هزار کشاورزان گیلانی در شالیزار‌های خود راتون پرورش می‌دهند و شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده‌ای کشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰ هزار تن محصولات کشت دوم به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان از مزارع استان برداشت شود.

ابراهیم اکبرزاده، با اشاره به پرورش راتون در شالیزار‌های گیلان، افزود: پیش بینی می‌شود ۹۰ هزار تن راتون به ارزش ۸۱۰ میلیارد تومان از ۹۰ هزار هکتار از شالیزار برداشت شود.

او گفت: حدود ۱۹۰ هزار هکتار، معادل ۸۰ درصد ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان، ظرفیت پرورش راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی در نیمه دوم سال را دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: با استفاده از ظرفیت کشت دوم در شالیزار‌های گیلان بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول به ارزش حدود هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان تولید خواهد شد و از بیکاری فصلی حدود ۳۰۰ هزار شالیکار هم در نیمه دوم سال جلوگیری می‌شود.

ابراهیم اکبرزاده تصریح کرد: کشاورزان گیلانی برداشت محصولات کشت دوم را برحسب نوع کشت به تدریح از مهرماه آغاز می‌کنند و اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسانند.

 

انتهای پیام/م.ع

کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد