Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@14:52:02 GMT

تربیت پنج بانوی حافظ کل خروجی هیأت ۱۴ معصوم باباحیدر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۱۷۶۰

تربیت پنج بانوی حافظ کل خروجی هیأت ۱۴ معصوم باباحیدر

روزهای عاشقی یکی پس از دیگری در حال گذر است. خوشا به حال کسی که این روزها و شب‌ها را با اشک چشم در مجلس روضه و هیات بگذراند و دست‌های خالی‌اش را با گوشه نگاه سیدالشهداء پر از امید و سعادت کند.

سید محمدتقی میراحمدی، مسئول هیأت ۱۴ معصوم شهر باباحیدر از توابع شهرستان فارسان در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری در رابطه با قدمت این هیأت عزاداری اینگونه پاسخ داد: هیأت ۱۴ معصوم از سال ۷۴ فعالیتش را آغاز کرده است و این هیأت در طول سال به صورت هفتگی شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در منازل اعضاء هیأت جلسه مولودی و یا روضه و مداحی را برپا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت ویژه بانوان و جوانان خروجی هیأت ۱۴ معصوم باباحیدر

وی ادامه داد: این هیأت مورد استقبال همه اهالی شهر قرار گرفته است و جلسه هفتگی هیأت ویژه بانوان در روزهای چهارشنبه ساعت ۱۵ و جلسه هفتگی هیأت ویژه جوانان در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۵ از خروجی‌های این هیأت است که هر دو با نام ۱۴معصوم(ع) در طول سال مراسمات مولودی، مداحی و  برنامه‌های ملی برگزار می‌کنند.

تربیت پنج بانوی حافظ کل خروجی هیأت ۱۴ معصوم

میراحمدی با بیان اینکه این هیأت تنها جلسه عزاداری برگزار نمی‌کند، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی، آموزش قرآن، حفظ کل و موضوعی قرآن کریم، دعای ندبه به صورت هفتگی، مسابقات ورزشی و هنری، از جمله دیگر برنامه‌های این هیأت است که چهار الی پنج بانوی حافظ کل و هفت حافظ موضوعی قرآن از میان آقایان خروجی این جلسات است.

وی با اشاره به اینکه جلسات هیأت در طول سال ادامه دارد اما در محرم پررنگ‌تر است، تصریح کرد : مراسم این هیات با قرائت نماز ظهر عاشورا آغاز می‌شود که تقریباً می‌توان گفت هیچ کجا مراسم نماز با هدایت یک هیأت برگزار نمی‌شود و معمولا چند گروه با هم همکاری می‌کنند تا این جلسه به خوبی برپا شود اما در باباحیدر هیأت ۱۴ معصوم به تنهایی برنامه نماز جماعت ظهر عاشورا را مدیریت و اجرا می‌کند و مراسم عزاداری نیز از همان شب یعنی یازده محرم در مسجد با حضور حداکثری جمعیت برپا می‌شود.

دهه دوم محرم با هیأت ۱۴ معصوم بابا حیدر

میراحمدی افزود: امسال نیز جلسات به مدت ۱۰شب از شب یازدهم محرم تا ۲۰ محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شریفی دعوت شده از اصفهان و مداحان شهری، شهرستانی و استانی به همراه پذیرای شام برگزار می‌شود.

مسئول هیأت۱۴ معصوم به جمعیت مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت : جلسات این هیات در برنامه‌های عمومی مورد استقبال حدود ۵۰۰نفر، در جلسات معمولی ۲۰۰ و در جلسات هفتگی ۶۰ نفر قرار می‌گیرند.

انقلابی بودن، معیار دعوت سخنران و مداح

وی معیار انتخاب مداح و سخنران مجلس عزاداری را انقلابی بودن آن‌ها دانست و افزود: محوریت سخنرانی در این هیأت بیشتر آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی، ازدواج، مشکلات جوانان، اعتیاد و فضای مجازی است لذا از مداحان و سخنرانی استفاده می‌کنیم که دغدغه‌مند و انقلابی باشند و تنها به روضه و یا مداحی شور توجه نمی‌شود.

میراحمدی ادامه داد: امروزه در هیأت‌ها بیشتر مداحی مورد توجه جوانان قرار گرفته است که سخنرانان با موضوعات روز و فن بیان بالا و زیبا می‌توانند این تصور را تغییر و جوانان را بیشتر پای منبر بکشانند.

مسئول هیأت ۱۴ معصوم باباحیدر به مسجدمحور بودن برنامه‌هایشان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: جلسات بیشتر در مسجد برگزار می‌شود و از آنجایی که قرآن و اهل بیت (ع) دو اصل جدا نشدنی هستند ابتدای هر جلسه با قرائت و تفسیر آیاتی از قرآن آغاز می‌شود.

وی در پایان در رابطه با هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین امنیت و نظم جلسه، اظهار کرد: برای رفع مشکل ترافیک با نیروی انتظامی و برای جلوگیری از خطرات احتمالی در حین اجرای جلسه با اورژانس هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است همچنین تعدادی از اعضای هیات در قالب انتظامات نظم و انضباط جلسه را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری هیأت 14 معصوم فارسان باباحیدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران

ایسنا/همدان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اقامت ۶۵هزار و ۲۹۲ نفر از ۲۶ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین در مراکز اقامتی استان همدان خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده گفت: در ۱۲روز گذشته ۵۰۷ هزار و ۸۰۹ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی یادشده ۲۵۲ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام شده، افزود: ۱۱۳ بازدید از مراکز اقامتی، ۷۰ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۴۸ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی نیز انجام شده است.


به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان،معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه همدان با حدود یک‌هزار و ۹۰۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و تفریحی ظرفیت‌ فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری دارد، گفت: در نوروز سال‌جاری غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و کتیبه‌های گنجنامه در صدر اماکن گردشگری استان همدان قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه شب قدر در مسجد غربای شاهرود
  • محرم ۱۴۰۳ کی است؟ زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳
  • دورنمایی از رمضان اجتماعی
  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • شب‌های قدر کجا برویم؟/ اعلام برنامه‌های هیات‌های مذهبی بندرعباس در لیالی قدر
  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری همدان
  • عکس/ چهره بامزه و معصوم بازیگر زن معروف در کودکی
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس