Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که جهت شرکت در مراسم هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم به لهستان سفر کرده، معتقد است آمریکا باید درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری بعدی "هوشیار" باشد؛ او همچنین بر حفظ ثبات ایرلند در رویه بریگزیت تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی کنفرانس خبری مشترک روز دوشنبه در لهستان اظهار کرد: "با تلاش آن [روسیه] برای دخالت در انتخابات‌های اروپا و سراسر جهان، حال وقت آن رسیده که ما درباره مقاصد و اقدامات روسیه هوشیار بمانیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود پیشروی طوفان درجه پنج "دوریان" که سواحل شرقی این کشور را تهدید می‌کند، سفر خود به ورشو را لغو کرده بود و مایک پنس به جای او در این مراسم حضور یافت.

رئیس‌جمهوری آمریکا هفته پیش به علت مطرح کردن پیشنهاد حضور مجدد روسیه در نشست گروه هفت -که اخیرا در فرانسه برگزار شد- مورد انتقاد هم‌پیمانان کشورش قرار گرفت. دلیل بیرون انداختن روسیه از این گروه که قبلا با نام "گروه هشت" شناخته می‌شد، الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به این کشور در سال ۲۰۱۴ عنوان شده است که به باور بسیاری، اقدامی غیرقانونی است.

پنس طی بیان اظهاراتش لحن متفاوت‌تری از ترامپ به کار گرفت و گفت آمریکا حامی هم‌پیمانانش خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، او گفته است: "می‌دانیم هنوز در بسیاری از جبهه‌ها، کار زیادی برای انجام مانده است؛ زیرا علی‌رغم سال‌ها مذاکره، نیروهای روس هنوز به طور غیرقانونی بخش‌های بزرگی از گرجستان و اوکراین را اشغال می‌کنند؛ حقیقت این است که مسکو به دنبال بر هم زدن اتحاد ماست، حال با مخازن نفت و گاز خودش. با توجه به نیاز ما به ارتقای خودکفایی و امنیت در حوزه انرژی، لهستان موضع بسیار قدرتمندی گرفته است".

ترامپ در موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، تقریبا هیچ اقدامی نکرده است؛ حتی پس از آنکه رابرت مولر، بازرس ویژه سابق -که مسؤول بررسی این موضوع بود- گزارش‌هایی از دخالت کشورهای خارجی داد و اعلام کرد که اقدام مجدد آن‌ها محتمل است.

به گفته پنس، در موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آمریکا می‌خواهد رویه‌ای اتخاذ شود که حفظ ثبات در ایرلند و حفظ قرارداد صلح ایرلند شمالی که در سال ۱۹۹۸ بسته شده بود، تضمین شود.

او در همین خصوص اظهار کرد: "ما به همکاری نزدیک با شرکای خود در ایرلند و بریتانیا ادامه می‌دهیم تا حامی بریگزیتی باشیم که ثبات در پی داشته و حافظ بنیان قوی پیمان جمعه نیک (۱۹۹۸) باشد؛ می‌دانیم که این‌ها، مسائل پیچیده‌ای هستند".

پیمان "جمعه نیک" که باعث آزاد و غیرنظامی شدنِ مرز ایرلند شمالی و ایرلند در سال ۱۹۹۸ شد، پایانی بر مناقشات دراز مدت در آن منطقه به شمار می‌رفت.

با وجود اینکه صلح در این مرز به خوبی حفظ شده است، معاهده مذکور در صورتی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق باشد، مورد تهدید واقع خواهد شد؛ در صورت خروج بدون توافق بریتانیا نیاز به سخت‌گیری مرزی بین کشور ایرلند (عضو اتحادیه اروپا) و ایرلند شمالی بالا خواهد گرفت.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از جمله سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت سنا و نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل مذکور مخالفت خود را برای خروج بدون توافق ابراز داشته‌اند.

برخی جمهوری‌خواهان و اعضای دولت ترامپ از بریگزیت حتی در صورت عدم وجود توافقی که رویه خروج این کشور را معین کند، حمایت کرده‌اند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس وعده داده که در تاریخ سی و یک اکتبر،‌ این خروج انجام خواهد گرفت. با این حال، او با موانع متعددی جهت بررسی یک توافق جدید مواجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پنس كريمه ورشو بریگزیت دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در دومین حمله کلامی ظرف دو ماه اخیر به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، او را به دلیل به‌راه انداختن جنگ اوکراین «قصاب» خطاب کرد!

بایدن در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی‌اش در کارولینای شمالی، با دفاع از افزایش متوسط مالیات فدرال برای ثروتمندان آمریکایی از ۸.۲ به ۲۵ درصد، گفت: تصور کنید که با این پول چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: قادریم با این درآمد، کسری بودجه فدرال را به طور ریشه‌ای کاهش دهیم. علاوه بر این، کارهای زیاد دیگری هم قابل انجام است از جمله اینکه می‌توانیم از حفاظت از اوکراین مقابل پوتینِ «قصاب» اطمینان حاصل کنیم.

رییس جمهور آمریکا اواخر فوریه نیز پوتین را «حرامزاده دیوانه» خطاب کرده و به غرب درباره احتمال جنگ هسته‌ای هشدار داده بود!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن برهه گفته بود که آمریکایی‌ها باید از داشتن چنین رییس جمهوری که چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد، شرمنده باشند. وی گفته بود: اینکه رییس جمهور آن کشور، از این ادبیات استفاده می‌کند، شرم‌آور است. بایدن تلاش می‌کند تا از «کابوهای هالیوودی» تقلید و از این طریق مخاطب جذب کند.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن گفته بود که مسکو ترجیح می‌دهد که او دیگر در کاخ سفید نباشد. بایدن پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شرکت خواهد کرد. در سوی دیگر، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور نیز نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال جاری خواهد بود و در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

کد خبر 6063584

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین