Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:05:23 GMT

لیگ برتر نقطه استارت من برای بازگشت به کشتی است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۰۷۰

لیگ برتر نقطه استارت من برای بازگشت به کشتی است

مصطفی حسین خانی در تشریح آخرین وضعیت مصدومیت خود به خبرنگار مهر گفت: حدود سه ماه پیش به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانوی پای راست مورد عمل جراحی قرار گرفتم که این اتفاق باعث شد فرصت حضور در رقابتهای انتخابی و شانس اعزام به مسابقات جهانی را از دست بدهم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت با اقدامات درمانی و پشت سر گذاشتن فیزیوتراپی به وضعیت مطلوبی دست یافتم و در حال حاضر مشغول تمرینات سبک و حرکت درمانی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در نظر دارم همزمان با آغاز رقابتهای لیگ برتر دوباره به روی تشک برگردم.

قهرمان کشتی آسیا ادامه داد: در واقع رقابتهای لیگ برتر نقطه استارت من برای رسیدن به اهداف آتی من است و باید بازگشتی موفق داشته باشم. پیکارهای لیگ حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد که تا آن زمان به آمادگی قابل قبولی می رسم و می توانم به راحتی به میدان بروم.

حسین خانی خاطر نشان کرد: طبیعتا بعد از ماهها دوری از میدان، بازگشتن به تشک کار سختی است اما من تجربه چندین بار مصدومیت را دارم و این بار هم سعی خواهم کرد با قدرت بازگردم. هم اکنون نیز زیر نظر اسماعلی پلوئی، مربی اصلی خودم مشغول تمرین هستم و فیزیوتراپی و تمرینات آمادگی جسمانی را هم زیر نظر دانیال رمضانی و سعید تجسسی پیگیری می کنم.

مدعی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در پایان گفت: هدف اصلی من رسیدن به المپیک است و به رغم از دست دادن رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان سعی می کنم با تمرین و تلاش بی وقفه به هدفم برسم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حسین خانی اوایل سالجاری در حین تمرین در اردوی تیم ملی کشتی آزاد دچار مصدومیت شد که کمیسیون پزشکی تشخیص داد وی به دلیل پارگی رباط زانو و آسیب دیدگی شدید از ناحیه مینیسک باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. بدین ترتیب حسین خانی از حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بازماند.

کد خبر 4709809 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی حسین خانی کشتی آزاد مصدومیت تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران آندره استراماچونی تیم فوتبال فولاد خوزستان مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم فوتبال تراکتورسازی گابریل کالدرون تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تیم والیبال نوجوانان ایران تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با ۱۹۰ و ۲۰۰ امتیاز و کسب مجموعاً ۹ مدال طلا بر بلندای آسیا قرار گرفته و با امید بیشتر به سوی المپیک پیش خواهند رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سال گذشته، مسابقات قهرمانی آسیا در رشته کشتی آزاد، مسابقه خوبی برای تیم کشورمان نشد و همان تیم هم در بلگراد هرچند از نظر امتیازی نایب‌قهرمانی دوره گذشته‌اش را تکرار کرد اما به لحاظ عملکرد انفرادی و مدال‌هایی که کسب شد، توقعات را برآورده نکرد.

شاگردان رنگرز 200 امتیازی شدند/ ایران به مقام قهرمانی رسید

هرچند مسابقات قهرمانی آسیای امسال تحت‌الشعاع رقابت‌های گزینشی المپیک قرار داشت و تیم‌های آسیایی در اوزانی که نتوانسته بودند در بلگراد کسب سهمیه کنند، نفر اصلی خود را برای گزینشی قاره‌ای کنار گذاشتند، اما قهرمانی مقتدرانه به لحاظ روحی و روانی می‌تواند استارت خوبی در سال المپیک برای کشتی ایران در هر دو رده آزاد و فرنگی باشد. بازگشت به بلندای کشتی آسیا، پیش‌درآمدی بر المپیکی است که قطعاً همه رقبا با آمادگی صددرصدی در آن شرکت خواهند کرد.

* تکرار قهرمانی فرنگی‌کاران

تیم ملی فرنگی قهرمانی سال گذشته‌اش را تکرار کرد. ایران 7 فینالیست داشت و درنهایت هم 9 مدال گرفت و امیر عبدی تنها کشتی‌گیری بود که دستش از مدال کوتاه ماند، اما همین کشتی‌گیر هم توانست 10 امتیاز برای تیم ایران به دست آورد.

پایان رقابت‎‌ها بدون حذفی اتفاق خوبی برای این تیم بود خصوصاً آنکه در برخی اوزان گره‌هایی وجود داشت که بعد از پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای با بررسی کارنامه نفرات مدعی، احتمالاً مسیر پیشِ روی فرنگی‌کاران در ماه‌های آینده که باید تیم اعزامی به بازی‌های المپیک و سپس جهانی آلبانی بسته شود، مشخص خواهد شد.

شکست سنگین پویا دادمرز البته یکی از اتفاقاتِ قابل تأمل این رقابت‌ها بود، کشتی‌گیری که سال گذشته توانست مدال برنز قهرمانی جهان را در بلگراد از آن خود کرده و حالا به کشتی‌گیر کاملاً باتجربه و مدعی‌ در وزن اول بدل شده است.

کادرفنی تیم ملی فرصت کافی در ماه‌های آینده برای برطرف کردن ضعف‌های دادمرز خواهد داشت تا او بتواند در سالی که خیلی از مدعیان به اوزان المپیکی رفته‌اند، بتواند رنگ مدالش را در تیرانا -درصورت اعزام و صدور ویزای تیم- بهبود ببخشد.

* قهرمانی کشتی آزاد با 50 درصد ترکیب اصلی

تیم ملی آزاد با 50 درصد ترکیب اصلی خود راهی بیشکک شد و توانست 8 مدال بگیرد که 5 عدد از آنها طلا بود و این نتیجه، تزریق روحیه خوبی به این تیم، در سال المپیک به شمار می‌رود. یک اتفاق خوب، پیروزی هر 5 فینالیست ایران در قهرمانی آسیا بود. هر کسی به فینال رسید، حریفش را شکست داد. طلا، همیشه ارزشمندترین مدالی است که کارنامه کشتی‌گیر را بی‌نقص و صددرصدی می‌کند.

رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع 5 کشتی‌گیری بودند که به فینال رقابت‌ها رسیدند و هر 5 نفر هم به کار خود با طلا خاتمه دادند.

از میان سه کشتی‌گیری هم که مدال برنز گرفتند، محمدحسین محمدیان به نفر اول جهان اخمد تاج‌الدینوف بحرینی باخت، وفایی‌پور به نفر سوم جهان که البته بازنده همیشگی مبارزه حسن یزدانی است. ابوذری هم مغلوب حریف ژاپنی شد.

ابراهیم خواری و رضا اطری هم که بدون مدال بودند، هر کدام برای تیم ملی 10 امتیاز به دست آوردند و در جایگاه پنجمی قرار گرفتند که البته این خصوصاً برای اطری که سال 2022 نایب‌قهرمان جهان شده، کارنامه قابل قبولی نبود.

* به امید موفقیت در المپیک

همچنان بر این باوریم که المپیک رویداد بسیار سختی است که پیش روی کشتی جهان قرار دارد که همه باانگیزه و آمادگی کامل در آن شرکت می‌کنند و هرچند سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار متفاوت از این رویداد بزرگ است، اما کسب عنوان قهرمانی با کسب مجموعاً 390 امتیاز (200 امتیاز فرنگی و 190 امتیاز در آزاد) بی‌شک به لحاظ روحی در کار کشتی ایران در سال المپیک مؤثر است.

المپیک 2024 مرداد ماه سال جاری در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار می‌شود؛ رویدادی که کاروان ایران در آن امید زیادی به مدال آوری کشتی‌گیران دارد، اتفاقی که ادوار مختلف رخ داده است.

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • دوره حیا کن و رها کن، استارت بازگشت مربیان ایرانی به لیگ برتر
  • سپاهان با سندروم همیشگی در دربی اصفهان
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • پایان مصدومیت سردار
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس
  • بازگشت تیم ملی کشتی آزاد با جام قهرمانی