Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به تدوین اولویت های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار "اسکندر مومنی" در دیدار با نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر نیاز به تامین زیرساخت های لازم دارد که در این رابطه ظرفیت های خوبی در کشور ایجاد شده است و با وجود این ظرفیت ها، مکان های لازم برای نگهداری و ساماندهی این افراد تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبتنی بر ساماندهی معتادان متجاهر است زیرا وجود این افراد در سطح جامعه جلوه نامناسبی به شهرها داده، احساس امنیت را خدشه دار می کند و مشکلات زیادی را نیز به دنبال دارد.
سردار مومنی خاطرنشان کرد: موضوع مواد مخدر و اعتیاد جزء 5 آسیبی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت هر 6 ماه یکبار جلساتی را در رابطه با آن برگزار کرده و اهتمام ویژه ای برای حل آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد دارند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به این مطلب که بسیاری از درگیری ها، سرقت ها، بیماری های عفونی و ... ریشه در مواد مخدر دارد، تاکید کرد: درمان، مقابله، پیشگیری و صیانت اجتماعی از حوزه های کاری عمده در حوزه مواد مخدر است.
سردار مومنی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در استان کرمان، کمبود مکان برای نگهداری معتادان متجاهر بود که در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کرمان، سعی می شود در قالب یک توافق نامه سه جانبه روند احداث این مجموعه تسریع شود.
وی ادامه داد: اولویت دوم ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری است زیرا بیش از 30 درصد معتادان به اصرار هم سن و سال های خود به اعتیاد دچار شده اند و بیش از 30 درصد نیز فکر نمی کرده اند که معتاد می شوند و تصور می کردند می توانند برگردند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد تمامی نهادهای فرهنگی از جمله حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و ... باید همکاری لازم را داشته باشند تا در حوزه فرهنگی و پیشگیری اقدامات مناسب و اثرگذار انجام شود و با تقویت معنویت و مهارت نه گفتن و .... شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهی معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی احمدپور مواد مخدر و اعتیاد را ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار کرد: پیشرفت یک جامعه در تمام زمینه‌ها در گرو دو رکن اساسی امنیت و سلامت است.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات نامحسوس و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر رودسر، صحت موضوع محرز و خودرو سمند تاکسی متهم حین تردد در این شهرستان متوقف شد.

رمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۹۴ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر از نوع تریاک در بازرسی از این خودرو خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص متهم ۳۸ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان بیان‌داشت: تقدیم شهدا و جانبازان زیادی در راه مبارزه با مواد مخدر توسط مجموعه انتظامی، بیانگر تلاش گسترده و مجاهدانه پلیس در این راه است و کارکنان سبز پوش فراجا در این مسیر از جان خود گذشته‌اند تا بتوانند از ورود مواد افیونی به کشور جلوگیری کنند.

کد خبر 6063677

دیگر خبرها

  • ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند
  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر