Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی صبح سه شنبه در همایش ملی تخصصی مدیریت بحران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قزوین حادثه خیز است و همیشه با چند حادثه درگیر بوده است.

وی افزود: در فروردین ماه امسال از ۱۴۰ تا ۲۲۰ میلیمتر هم بارندگی داشتیم که با همکاری شورای مدیریت بحران از خسارتها کم شد و حوادث مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی بیان کرد: دبی رودخانه باراجین به ۱۸۵ مترمکعب دبی آب رسید که شهر قزوین و آبیک در تهدید جدی بود که با شناخت مدیران و مدیریت مناسب و با توزیع آب قبل از رسیدن به شهر آن را مهار کردیم.

زاهدی یادآور شد: با همه اقدامات به دلیل شدت بارش‌ها و سیل. تخریب منازل در روستاها صورت گرفت و به باغات آسیب زد.

وی بیان کرد: قزوین در معرض سیل. زلزله، سرمازدگی، بوران و حریق است و باید همیشه آماده باشیم.

زاهدی افزود: قزوین ظرفیت‌های زیادی دارد ولی سرمایه انسانی مهمترین ویژگی این خطه است که پایتخت خوشنویسی و طنز ایران هم است.

وی گفت: کاوش‌ها بیانگر سبقه چند هزار ساله است پایتخت صفویه بوده حدود ۵۰ سال و اولین خیابان ایران را دارد و باید در حوادث هم توانمندی بالایی داشته باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: تجربه حوادث باید به مدیران منتقل شود زیرا شرایط کشور در حوادث غیرمترقبه ویژه است و زمستان ما با محورهای مواصلاتی مهم بسیار زیاد است.

وی افزود: بحران در کشور ما عادی است و باید همیشه آماده باشیم و پیشگیری، بیش بینی و آموزش مقابله را جدی بگیریم.

کد خبر 4709903

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استانداری قزوین مدیریت بحران هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

 مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان اعلام آماده باش داد.

منصور شیشه فروش عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ادامه بارش های همرفتی اخیر، فعالیت سامانه بارشی دیگری از اکنون تا ساعات پایانی شب در شهرستان های نایین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،شهرضا، دهاقان، سمیرم، انارک، مهاباد وچوپانان آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به انباشت رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل ها و مستعد بودن شرایط سیلابهای محلی در این مناطق، نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کنترل حوادث ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده ها در حالت آماده باش هستند.

شیشه فروش گفت: به نهادهای راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاری‌ها و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در این زمینه توصیه های لازم ارائه شده است.

وی افزود: تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل در مناطق تحت تاثیر این سامانه بارشی ضروری است.

شیشه فروش ادامه داد: استحکام‌بخشی سازه‌ها، توقف نکردن در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، تخلیه رسوب و نخاله‌ها از دهانه پل‌ها، کنترل سکونت‌های روستایی در معرض خطر سیل، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز و رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا باید مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بارش‌های فروردین ماه امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

شامگاه سه شنبه پنج اردیبهشت نیز شدت بارش های رگباری در مناطق شمال و شرق اصفهان جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب منازل مسکونی و خسارت به برخی جاده ها را بدنبال داشت.

در بارش‌های همرفتی، هوایی که با گرمایش فوق‌العاده زیاد سطح زمین گرم شده است، به ارتفاعات بالا می‌رود و ناگهان سرد می‌شود. در نتیجه بخار آب همراه این توده هوا متراکم می‌شود و باران به‌شدت می‌بارد. باران‌های همرفتی بیشتر با طوفان‌ همراه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد