Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:48:12 GMT

مقررات ارزی وثیقه واردکنندگان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۷۴۷

مقررات ارزی وثیقه واردکنندگان ابلاغ شد

اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی تبصره ۴ ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی درباره وثیقه مقرر واردکنندگان را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فرهاد آگاهی رییس هیات مدیره فدراسیون واردات در تاریخ ۱۶ تیرماه در نامه‌ای به دکتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی خواستار اجرای صحیح تبصره ۴ از بندی «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نامه آمده بود: احتراما بازگشت به دستورالعمل سامانه رفع تعهدات ارزی واردکنندگان نرخ خردادماه سال ۱۳۹۸ به استحضار می‌رساند، عدم اجرای صحیح تبصره ۴ بند «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات توسط بانک‌های عامل، مشکلات عدیده‌ای را در پی داشته است.

 

وی افزوده بود: متاسفانه با گذشت سه ماه از مصوبه شورای گفتگو با حضور وزیر محترم اقتصاد و ابلاغ آن به بانک مرکزی، کماکان در بانک‌های عامل برخلاف ضوابط بانک مرکزی موارد کسر تخلیه یا احتمال بیش بود ارزش کل پروفورم، به عنوان تعهد ارزی واردکنندگان لحاظ می‌شود.

 

 

در نامه‌ای که از سوی اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در جواب نامه رییس هیات مدیره فدراسیون واردات ارسال شده، آمده است: احتراما بازگشت به نامه شماره ۹۸۰۴۱۶۰۲ مورخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ در ارتباط با درخواست مطروحه، به اطلاع می‌رساند در اجرای مصوبات هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیرامون وثیقه مقرر در تبصره (۴) ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی به موجب نامه عمومی شماره ۱۳۸۰۰۵/۹۸ مورخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، مراتب جهت اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. لذا خواهشمند است به واردکنندگان اعلام کرده تا موضوع را از بانک عامل مربوطه پیگیری کنند.

 

این نامه به امضای سیدعلی شعیبی و علی قاسمی در اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی رسیده است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد محرم عزاداری محرم کانون های مساجد نهضت عاشورا عاشورا استان همدان بیرجند مقررات ارزی واردات بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری اظهار کرد: از آقای قالیباف بابت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم؛ جلسات متعددی به جهت افزایش تفاهم هرچه بیشتر میان مجلس و دولت جهت بهبود عملکرد و کاهش التهابات ارزی در کشور با حضور ایشان درحال برگزاری است.

وی افزود: از آقای رئیس درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی نشست مشترک نمایندگان را در دستور کار قرار دهند و ان شاءالله اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم بخورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به برگزاری نشستی با حضور روسای برخی از کمیسیون‌های مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد گفت: از ریاست محترم رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و روسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد در خصوص موضوعات مرتبط با مباحث ارزی، گزارشی در صحن ارائه کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات خواهیم بود و اعتقاد ما نیز بر این است که با اصلاح سیاست‌ها می‌توانیم التهاب را به شدت کاهش دهیم و وضعیت را از شرایط کنونی خارج کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست