Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@08:39:03 GMT

اوقاف در طرح های اقتصادی سرمایه گذاری می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۷۵۴

اوقاف در طرح های اقتصادی سرمایه گذاری می کند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: پرونده شاهزاده حسین (ع) و بانک ملی همدان پس از کش و قوس فراوان با وساطت استاندار به نتیجه رسید و گره از مشکلاتش باز شد. 

وی اضافه کرد: جلسه ای با حضور مسئولان استان به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی برای کسب تکلیف درباره بازپس گیری حقوق از دست رفته بقعه شاهزاده حسین(ع) برگزار و توافق هایی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مقرر شده تا قسمتی از بنای بانک که مربوط به بخش ارزی است در اختیار بقعه قرار گیرد تا از سمت خیابان اکباتان و میدان امام (ره) دو مسیر به سمت امامزاده گشوده شود که تهیه نقشه زمان زیادی را گرفت تا اینکه به تازگی طی یک صورتجلسه این موارد برای تائید نهایی به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شده است. 

به گفته وی جابه جایی شعبه ارزی بانک ملی تابع قوانین و مقرراتی است که نیاز به اجازه و امضای وزیر دارد و باید منتظر بمانیم.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی خاطرنشان کرد: چنانچه وزیر با این موضوع موافقت خود را اعلام کند تا اوایل بهمن باید قسمت یاد شده از بانک در اختیار ما قرار گیرد تا مسیری رواق مانند تا پاییز سال ۱۳۹۹ به سمت بقعه احداث شود.

بعد از طرح شاهزاده حسین (ع) که چشم به راه امضای وزیر مانده است، نوبت به طرح عمرانی دیگری برای بقعه امامزاده عبدالله رسیده که قرار بود زیرگذری با هدف ایمن سازی مسیرهای منتهی به این بقعه ساخته شود. 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان مشاوری برای تهیه طرح در نظر گرفته شده و پس از بررسی چهار طرح ارائه  شده طرح زیر گذر به رای اکثریت اعضا رسید و این طرح منتظر نظر نهایی استاندار همدان است.

وی تاکید کرد: این طرح ترافیک میدان امامزاده عبدالله (ع) را کاهش داده و ایمنی زائران و عابران این مسیر را افزایش و هزینه های کمتری نسبت به گزینه های پیشنهادی مشاور این طرح برای دولت دارد.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی گفت: طبق برآوردهای اولیه شهردار همدان، ساخت زیرگذر امامزاده عبدالله دست کم ۶ تا هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که منتظر اعلام نظر قطعی استاندار و پیش بینی منابع مالی برای اجرای این طرح هستیم.

مشارکت در طرح های اقتصادی کوتاه و بلند مدت پیشنهاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بود که اعلام کرد حاضریم در طرح های اشتغالزا و تولیدی که برای استان سودمند باشد سرمایه گذاری کنیم.

وی اظهار داشت: از محال عایدات موقوفه های استان برای سرمایه گذاری و همکاری با شخصیت های حقیقی و حقوقی آماده هستیم تا از این طریق هم نیت واقفان ساری و جاری باشد و هم گره ای از مشکلات استان گشوده شود.

همدان بنابر آمارهای ثبت شده در سیستم اوقاف و امور خیریه کشور جزو رده "بی" قرار دارد و ۱۰ استان که بیشترین موقوفه ها را دارند در رده "اِی" جای گرفته اند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اعلام این آمار گفت: فرهنگ وقف باید توسعه یابد و همچنین وقف ها به سمت نیازهای استان هدایت شود که در این راستا مشاوره وقف راه اندازی شده و کارشناسان وقف افرادی که تمایل به وقف اموالشان دارند را راهنمایی می کنند.

وی افزود: تا این لحظه ملایر از نظر تعداد موقوفه های ثبت شده در سیستم وقف کشور شهرستان برتر شناخته شده، اما از نظر شاخص های مساحت موقوفه ها و ارزش و بهای املاک وقفی تا کنون استان فارس حائز رتبه برتر است.

همدان دارای ۷۹۹ موقوفه است که این وقف ها در مجموع دارای ۴۹ هزار ملک هستند که در اصطلاح وقفی به این املاک رغبه گفته می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه حقوق سرمایه گذاری شاخص مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ادارات منطبق بر سند توسعه استان است، گفت: برنامه مدون اقتصادی همدان امروز در شورای برنامه‌ریزی اعلام و تکلیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌سازی در امر پشتیبانی از جهش تولید با مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ضمن قدردانی از حوزه معاونت اقتصادی استان برای تدوین و ارائه برنامه جامع اقتصادی همدان در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه حوزه اقتصاد برای جامعه می‌طلبد این برنامه بعنوان یک راهبرد ویژه و تکلیف اجرایی در دستور کار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان همدان، تاکید کرد: از گذشته نیز توجه استان به سمت اقتصاد، تولید و رشد اشتغال بوده است لیکن با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از مدیران، فعالان و بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد انتظار داریم امسال متفاوت از گذشته، پای مردم را به بخش تولید باز کنند،گفت: شهرک‌های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان منطبق بر سند توسعه سه ساله این استان، عنوان کرد: انتظار داریم سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در تامین آب استان حمایت ویژه و نقش اثر‌گذاری داشت، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مشکل تامین آب در استان با هم‌افزایی و تعامل بین دولت و دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاری و همراهی مردم فهیم استان مرتفع شده است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به کارگیری از بسترهای قانونی نیز در توسعه عمرانی و اقتصادی استان راهگشا خواهد بود، بیان کرد: در جلسات آتی شورای برنامه‌‌ریزی برنامه مدونی از حوزه عمرانی نیز منطبق بر قانون و بسترهای موجود در راستای تحقق شعار سال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌هایی که در حوزه عمرانی استان ارائه می‌شود باید پیوست عملیاتی داشته باشد، گفت: تلاش‌ و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وظیفه و ماموریت تک تک مدیران استان همدان است و در این زمینه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت هستیم برهمین‌اساس با هرگونه اهمال کاری به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان