Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@06:38:54 GMT

حکایت عاشورایی شبکه چهار از «رندان تشنه لب»

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۸۰۵

حکایت عاشورایی شبکه چهار از «رندان تشنه لب»

خبرگزاری میزان- شبکه چهار سیما با ویژه برنامه تلویزیونی «رندان تشنه لب» سروده‌های عرضه شده در ادوار گذشته سوگواره شعر عاشورایی "رندان تشنه لب" را مرور می‌کند. تاریخ انتشار: 11:03 - 12 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۸۳۳

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ هر ساله با آغاز ماه محرم و برپایی آیین عزاداری سید و سالار شهیدان، دفتر طنز در حوزه هنری ضمن تعطیلی آیین و محفل شعر ماهیانه خود -که به نام «در حلقه رندان» در طول سال برگزار می‌شود- اقدام به برگزاری سوگواره شعر عاشورایی "رندان تشنه لب" می‌نماید تا شاعران بنام و حاضر در این نشست، آثار عاشورایی خود را به خالقان حماسه عاشورا تقدیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 ویژه برنامه «رندان تشنه لب» در شبکه چهار سیما نیز قصد دارد با اجرای سید شهرام شکیبا که خود درکنار اولین دبیر این سوگواره زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد نامگذاری این آیین عاشورایی را با الهام از مصرع معروف خواجه شیراز برعهده داشته و همچنین دکتر ناصر فیض که به عنوان دبیر فعلی این سوگواره ادبی، مسئولیت برگزاری نشست عاشورایی "رندان تشنه لب" را بر عهده دارد، ضمن مرور آثار سروده شده در ادوار گذشته این سوگواره ادبی، آثار عاشورایی شاخص زنده یادان عمران صلاحی و ابوالفضل زرویی نصرآباد، از معاصرین و ابوالقاسم حالت، ابوتراب جلی و... را از قدما معرفی و بررسی نماید.

«رندان تشنه لب» به تهیه کنندگی امیرقمیشی در دو برنامه مستقل جمعه پانزدهم شهریور و جمعه بیست و دوم شهریور ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عاشورا برنامه عاشورایی دفتر طنز حوزه هنری رندان تشنه لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود