Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی میرزایی با بیان اینکه توجه به ارزش های دینی و اخلاقی و تقویت آنها جزو برنامه هایم در وزارت آموزش و پرورش است، گفت: مداومت در امر نماز و نیایش در مدارس در صدر برنامه های بنده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محسن حاجی میرزایی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 12 شهریور و در دفاع از برنامه های خود گفت: ما به آینده نمی رویم بلکه آینده را می سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آینده را نسازیم، دیگران برای ما آن را می سازند. منابع زیرزمینی، فناوری های نو و سرمایه اقتصادی همه مهم هستند اما مهم تر از همه اینها انسان ها هستند که آینده را می سازند، همان انسان هایی که امروز دانش آموز هستند.

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: پایدارترین و ارزان ترین راه برای بهبود جامعه و رفاه مسیر آموزش و پرورش است. این دانش آموزان هستند که آینده را می سازند و پایه ریز تمدن اسلامی هستند. هزینه کردن برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری بی نظیری است که باید آن را جدی گرفت.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی چهلمین سال خودش را با موفقیت و افتخار پشت سر گذاشت و اکنون گام دوم را آغاز کرده است، این گام باید در جهت میدان دادن به نیروهای جوان و با انگیزه و در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم و سیاست ها و قانون برنامه ششم توسعه مبنای عمل ما در این دوره مسئولیت باشد.

 

حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند میثاق ملی ما برای ساختن انسانی مستقل و شرافتمند است و این سند، سند ساختن آموزش و پرورش است که به درد و رنج مردم توجه می کند و برای توسعه جامعه است.

 

وی با بیان اینکه بنیان های آموزشی ما آنچنان که باید نیستند، گفت: آموزش حافظه محور و مهارت یادگیری و حل مسئله، تراز اسلامی و بحث های درسی ما غنی نیستند؛ روش های آموزشی ما موجب اضطراب و تشویش دانش آموز می شود و همین تشویش و اضطراب خلاقیت را در دانش آموزان کاهش می دهد و درخت تنومند تربیت در این فضا رشد می کند.

 

وی با بیان اینکه نیازمند محیطی امن و آرام برای دانش آموز و معلم هستیم، گفت: گسترش فعالیت های پرورشی و تربیتی برای تحکیم باورهای دینی، استمرار ارزش های دینی و اخلاقی، تشویق و ترغیب دانش آموزان به نماز و نیایش در صدر برنامه های بنده است و قطعا در این مسیر از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده خواهد شد.

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به بحث عدالت آموزشی بیان کرد: عدالت آموزشی برآوری فرصت های یادگیری و باعث رشد کاهشی نابرابری های اجتماعی می شود. همه نابرابری هایی که در قدرت می بینیم به دلیل عدم عدالت آموزشی ایجاد شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دسترسی به فرصت های برابر و با کیفیت حق همه شهروندان است، تاکید کرد: توسعه مدارس دولتی جزو سیاست های اصلی بنده است و افزایش کیفیت این مدارس نیز مورد تاکید است. بنده مخالفتی با مدارس غیر دولتی ندارم اما به عنوان دولت وظیفه دارم که کیفیت مدارس دولتی را ارتقا بخشم.

 

وی با بیان اینکه حق انتخاب برای دانش آموزان پیش نیاز توسعه است، گفت: باید با جو جغرافیایی در آموزش مبارزه کنیم و امکان انتخاب دانش آموزان را بالا ببریم. در حال حاضر دانش آموزان مدارس دولتی گرفتار جبر جغرافیایی هستند یعنی نمی توانند در هر مدرسه ای که دوست دارند، ثبت نام کنند و این درست نیست، این نقض حقوق خانواهد و والدین است که باید اصلاح شود و جزو اولویت های بنده در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

 

حاجی میرزایی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های جدید برای بهره مندی دانش آموزان محروم از معلمان توانمند گفت: اگر کودکی از تحصیل به دلیل محرومیت باز بماند، گرفتار خطرات جدی از جمله فقر و مستعد برای آسیب های اجتماعی است. این حوزه میان بخشی دغدغه من است و قطعا در راستای اینکه حتی یک کودک ایرانی از تحصیل باز نماند، تلاش فراوانی خواهم کرد.

 

وی بیان داشت: مسایل زمین مانده آموزش و پرورش را باید بهبود ببخشیم تا زمینه برای رسیدن به اهداف بلند که از آن جمله اقتصاد آموزش و پرورش است، فراهم شود. اقتصاد آموزش و پرورش اقتصاد بیمار است و بودجه این وزارتخانه دارای ضعف ساختاری است.

 

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش با یک سوم کسری بسته می شود گفت: بودجه آموزش و پرورش باید واقع بینانه و بر اساس عملکرد بسته شود. بنده با رییس جمهور صحبت کردم و انشاءالله بودجه آموزش و پرورش در سال جدید واقع بینانه بسته خواهد شد.

 

وی با تاکید بر توجه به حقوق معلمان، معیشت و مطالبات آنان گفت: پاداش بازنشستگان در حال پرداخت است، مطالبات معوق معلمان نیز پرداخت می شود این مطالبات شامل مطالبات حق التدریسی و خرید خدمت ها است و انشاءالله قانون مجلس در مورد استخدام معلمان تا قبل از مهر آیین نامه اش در دولت نوشته خواهد شد و از مهر اجرایی می شود./

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد محرم کانون های مساجد مسجد استان همدان همایش شیرخوارگان حسینی عاشورا نمایشگاه هفته دولت حاجی میرزایی مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • تقویت ارزش های انقلابی در مدارس الزامی است
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت