Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@23:55:09 GMT

مرحله ی جدید جنگ تجاری ایران و چین

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۹۷۴

درحالی بازارهای جهانی نفت هفته معاملاتی خود را آغاز کردند که از اول سپتامبر یعنی روز گذشته جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین وارد مرحله جدید شد.

با بروز نشانه هایی از ضعف رشد اقتصاد جهانی در میانه های سال جاری میلادی، امیدواری تحلیلگران به افزایش تقاضا در بخش کامودیتی ها به ویژه نفت نیز کم تر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان با ورود به ماه سپتامبر و عملی شدن تعرفه گذاری بر کالاهای چینی از سوی امریکا، همانطور که پیش بینی می شد، اولین روز معاملاتی هفته جاری با ثبت دادوستدهای منفی در حوزه نفت آغاز به کار کرد.

تا این لحظه هر بشکه نفت خام برنت با افت ۱.۲۷ درصدی به رقم ۵۸ دلار و ۵۰ سنت کاهش یافت که این عدد در محدوده کف هفتگی قرار دارد.

اما در خصوص شاخص وست تگزاس قیمت ها چندان تاثیر گرفته از شروع دور جدید جنگ تعرفه ای نبوده و طوفان دریان سبب تشدید نگرانی از کاهش عرضه نفت خام امریکا شده است. از این رو در این لحظه هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشد محدود به ۵۵ دلار و ۱۱ سنت افزایش یافته است. در نتیجه فاصله شاخص نفت برنت و وست تگزاس در کمترین فاصله خود از سه ماهه گذشته قرار دارد.

از سوی دیگر انتشار گزارش ها در خصوص شاخص مدیران خرید بخش تولید (PMI) حاکی از تدام عقب نشینی این شاخص دارد. امروز این گزارش ها برای ماه آگوست منتشر شد که رقم ۴۹.۵ را نشان می دهد که کمتر از ۴۹.۷ ماه پیش تر است. اما نکته قابل توجه این است که شاخص (PMI) برای چهارمین ماه متوالی در محدوده انقباضی زیر ۵۰ قرار گرفته است.

PMI مقیاسی است که اطلاعات سودمندی را بلافاصله پس از آغاز ماه منتشر می‌سازد و افزایش آن حاکی از رونق کسب و کار است. شاخص فوق مقیاسی بر فعالیت اقتصادی است که به طورکلی منعکس کننده‌ی درصد مدیران خرید در یک بخش خاص اقتصادی است که افزایش آن در یک ماه حاکی از شرایط بهتر کسب و کار نسبت به ماه قبل می‌باشد.

PMI بیش از ۵۰ درصد نشان می دهد که اقتصاد در حال توسعه بوده حال آنکه هر رقمی زیر۵۰ درصد موید قرار داشتن اقتصاد در شرف انقباض است. گفتنی است شاخص PMI  توسط انجمن مدیران خرید با بررسی عملکرد ۳۰۰ مدیر خرید که از ۲۰ نوع صنعت مختلف هستند مورد مطالعه قرار می گیرد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000F1K برچسب ها: اقتصاد ، جنگ ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جنگ بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد. - اخبار استانها -

سید مجتبی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درهمدان، اظهار‌ داشت: همدان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات زیادی دارد که معرفی این ظرفیت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌تواند فرصتی ویژه برای بهره‌برداری از حضور استان در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران باشد.

وی اهمیت حضور در این نمایشگاه را در استفاده مطلوب از فرصت ایجاد شده برای ارائه زنجیره‌های ارزش استان در نمایش توانمندی‌های استان دانست و افزود: بر این عقیده هستیم کار انفرادی و جزیره‌ای در توسعه اقتصادی استان کارساز نخواهد بود، لذا انتظار داریم تیم اقتصادی استان و بخش‌خصوصی با هم‌افزایی و تعامل دوسویه از معرفی ظرفیت‌‌های استان در نمایشگاه اکسپو بالاترین بهره را در ایجاد تعاملات تجاری با کشورهای هدف از جمله ازبکستان، تاجیکستان، رومانی، چین و غیره به دست آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، تاکید کرد:  حضور در مجامع و نمایشگاه‌هایی که رویکردی جهانی دارند به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و بر این باوریم که حضور ما می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

حسینی بیان کرد: در نمایشگاه امسال بیش از 100 نماینده از تمام تجار و سفارت‌هایی که با ایران ارتباط تجاری دارند حاضر خواهند بود و بازدیدکنندگان خوبی نیز خواهد داشت بنابر‌این شایسته است استان ما نیز با همت و جدیت مضاعف از سال‌های گذشته در این نمایشگاه حاضر شود.

وی افزود: بنابر آنچه عنوان شده در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و انتظار داریم با حضور مدیران استانی، امکان تبادل‌ نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد باشیم.

معاون اقتصادی استان همدان تاکید کرد: از آنجا که هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی است به تبع آن استان همدان نیز با همین رویکرد برنامه‌های خود را برای حضور در نمایشگاه عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) از روز 8 تا 12 اردیبهشت 1403 به میزبانی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • تردید‌های تداوم رشد