Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سرخس گفت: منطقه آزاد سرخس شرایطی را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران خراسان رضوی محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه صادر کنند و عملاً زنجیره عظیم اقتصادی خراسان کامل و تبلور اقتصاد مقاومتی در شرق کشور فراهم می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا رجبی‌مقدم، با اشاره به تصویب طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری، گفت: این طرح باید در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و تصویب شود، همچنین باید نمایندگان مجلس نسبت به این طرح و ظرفیت‌های عظیم سرخس متقاعد شوند و پس از تصویب در مجلس با تایید شورای نگهبان، تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد تجاری توسط دولت ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرخس با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالای این شهرستان برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری، عنوان کرد: در سرخس فرودگاهی با قابلیت فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را داریم که بدون استفاده مانده، وجود خط آهن بین‌المللی، گمرک، ذخایر عظیم نفت و گاز، داشتن سکوهای مختلف تخلیه بار که امکانات فراوانی دارند و قرار گرفتن شهر سرخس در نقطه صفر مرزی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هیچ منطقه آزادی در کشور چنین شرایطی فراهم نیست.

وی بیان کرد: منطقه ویژه سرخس 5 هزار و 200 هکتار است که فقط 2 هزار هکتار آن استفاده شده و 3 هزار و 200 هکتار آن هنوز استفاده نشده، با تبدیل منطقه سرخس به آزاد شاهد سرمایه‌گذاری‌های مهم در این منطقه و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه و خراسان رضوی می‌شویم، علاوه بر آن با توجه به‌وجود قطار مسافری و فرودگاه در سرخس، گردشگری این شهرستان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رجبی‌مقدم با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی بر فعال شدن فرودگاه سرخس، گفت: در اولین اقدام برای تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران، سرمایه‌گذاران و همچنین مسؤولان کشوری، فرودگاه این شهرستان را فعال می‌کنیم.

فرماندار سرخس درباره تاثیر تبدیل منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد تجاری بر اقتصاد استان‌های خراسان گفت: «منطقه آزاد تجاری سرخس» تنها منطقه آزاد در شمال شرق کشور است که سبب تحول در اقتصاد استان‌های خراسان می‌شود و تحرک اقتصادی را به‌دنبال دارد.

وی به وجود کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مختلف در استان‌های خراسان اشاره و اظهار کرد: منطقه آزاد سرخس شرایطی را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران خراسان رضوی محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه صادر کنند و عملاً زنجیره عظیم اقتصادی خراسان کامل و تبلور اقتصاد مقاومتی در شرق کشور فراهم می‌شود.

رجبی‌مقدم با اشاره به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در سرخس، متذکر شد: ایجاد شهرک انرژی در منطقه آزاد سرخس یکی از برنامه‌هایی است که داریم تا با تولید و تبدیل فرآورده‌های نفتی جلوی خام فروشی نفت را بگیریم و محصولات و فرآورده‌های نفتی را با ارزش افزوده صادر کنیم.

فرماندار سرخس عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف ترانزیتی به خصوص ریل حضور سرمایه‌گذاران خارجی را توجیه می‌کند و سبب افزایش مبادلات ما با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه می‌شود.

وی تاکید کرد: با تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد، بازارچه‌های موجود نیز فعال می‌شود و خرده فروشی در مجتمع‌های تجاری صورت می‌گیرد که برای معیشت و اقتصاد مردم بومی سرخس بسیار اثرگذار است.

رجبی‌مقدم ادامه داد: افزایش رفت‌وآمدهای سرمایه‌گذاران، گردشگران و مسؤولان به‌طور قطع بر شکوفایی اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

منبع : فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه آزاد سرخس سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی بعد از ظهر شنبه در نشست معارفه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، از وجود ۴۸ منطقه آزاد و ویژه در کشور یاد و اظهار کرد: قصرشیرین دوازدهمین منطقه آزاد تجاری و صنعتی است که کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: مناطق آزاد و ویژه فارغ از جایگاهی که در هر استان دارند، مناطقی ملی و بین‌المللی و متعلق به همه مردم و ایران هستند و سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی به شمار می‌روند و از همین رو باید با این رویکرد دیده شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین با بیان کرمانشاه نیز میزبان یکی از این مناطق آزاد تجاری است، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ از محل عوارض مواصلاتی کالاهای تجاری بودجه‌ای را به این منطقه اختصاص می‌دهیم، اما در کنار آن باید منابع استانی نیز برای شروع به کار اولیه منطقه لحاظ شود و پس از آن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خود به سودآوری خوبی خواهد رسید.

وی از تجارب کاری «یعقوب محمودیان» مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یاد کرد که هم اقتصاددان بوده و هم بواسطه کار در منطقه آزاد تجاری قشم با ادبیات مناطق آزاد تجاری آشنا است و گفت: از ظرفیت دکتر نادری مدیر اجرایی پیشین این منطقه نیز در هیأت مدیره استفاده خواهد شد.

کد خبر 6076935

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • مناطق آزاد و ویژه، سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند
  • مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند
  • مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هست
  • معرفی «محمودیان» به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • نگذاریم فرصت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیری از دست برود
  • «محمودیان» مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شد