Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: پس از افشاگری جنجالی حقوق های نجومی بود که برخی از مسئولان دولتی بالاجبار استعفانامه‌شان را تقدیم رئیس جمهور کردند و بلافاصله استعفای آنان پذیرفته شد. فیش های حقوقی که تنها رقم بالای حقوق‌ها درآن جلوه گری نمی کرد بلکه تسهیلات و وام های قابل توجه چشم هر فردی که این موارد را مشاهده می کرد، از شدت تعجب گرد می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از همین افراد «صفدر حسینی» رئیس وقت هیات عامل صندوق توسعه ملی بود که در فیش حقوقی وی تسهیلاتی چون حق اوقات فراغت فرزندان هم لحاظ شده بود. جالب اینجاست که یکی از فرزندان صفدر حسینی، «فاطمه حسینی» نماینده اصلاح طلب تهران است که زمانی تریبون مجلس را برای دفاع از موارد مالی خانواده اش اشغال کرد.

پس از استعفای صفدر حسینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید این صندوق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر هیأت امنای صندوق توسعه ملی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و عضو هیأت امنا، همچنین سید فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت امنای صندوق در جمع مدیران و کارشناسان صندوق حضور داشتند.

نوبخت در این مراسم با وجود دریافت حقوق نجومی صفدر حسینی وی را امانتدار و از ذخایر نظام خواند، موضوعی که بسیار جنجالی شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه دراین زمینه گفت: «گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.»

حالا باز همین ماجرا درباره مدیر دولتی دیگر که حرف و حدیث های زیادی درباره دوران مدیریت وی در سازمان خصوصی سازی وجود دارد از سوی دولتمردان برجسته دوازدهم تکرار می شود.

در همین رابطه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهورگفت: «جناب آقای پورحسینی فردی پاک دست و سالم با گذشته بسیار پرافتخار در جبهه و نمایندگی مجلس است. ممکن است برخی تصمیمات مدیریتی با سلیقه برخی سازگار نباشد.»

 سخنگوی دولت نیز به حمایت از این مسئول سابق پرداخته است. ربیعی با اشاره به بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: «در مورد سازمان خصوصی‌سازی هیچ گزارشی از نفع شخصی آقای پوری‌حسینی دریافت نکردیم؛ بسیاری معتقدند پوری‌حسینی سالم و نسبت به بیت‌المال بسیار حساس بود. آقای دژپسند واگذاری ایران ایرتور را خوب دانستند و من با برخی دوستان وزارت اطلاعات صحبت کردم که معتقد بودند نفع شخصی در پرونده نبوده است. ممکن است یک روزی بگویند قانونی در مجلس بگذارند، سپس بیان کنند تصمیم اشتباه بوده است. آیا آنها را بازداشت می‌کنند؟ ما از هیچ تخلفی دفاع نمی‌کنیم. خرید کشتارگاه از سوی پوری‌حسینی در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد بوده و ربطی به پست او در این دولت نداشته است.»

پیشتر در فروردین ماه سال جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای به بررسی تخلفات سازمان خصوصی سازی تحت ریاست پوری حسینی داده بودند و برخی از نمایندگان مجلس که 80 نفر می شدند سئوالی را از رئیس جمهور و معاون اول وی طرح کرد که چرا با وجود این تخلفات از عزل پوری حسینی ممانعت به عمل می آورند. 

پرونده تخلفات متعدد «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی»، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی به قوه قضائیه رفته است و حالا بایستی این موارد بررسی شود. وی متهم به موارد مختلفی شده اما اینکه دولتمردان به جای صبر در خصوص بررسی و رای دادگاه وی را فردی پاکدست می خوانند بسیار قابل تامل است. 

رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، صبح روز چهارشنبه ۲۳ مرداد به سازمان بازرسی کل کشور احضار شد که متعاقب آن از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش وزیر امور اقتصاد و دارایی قرار گرفت.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره این پرونده گفت:«گزارش سازمان خصوصی‌سازی، مراحل پایانی خود را در سازمان بازرسی طی می‌کند و به محض تکمیل به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.»

بنابراین دولت بایستی برای اینکه ماجرا به زودی فیصله یافته و بررسی ها تکمیل شود صبرکند اما سئوال اساسی اینجاست که چرا دولتمردان در این خصوص تحمل ندارند و با پاکدست خواندن پوری حسینی وی را مبرا از اتهامات می خوانند.  کپی متن خبر برچسب ها: پوری حسینی خصوصی سازی صفدر حسینی محمود واعظی حسن روحانی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: پوری حسینی خصوصی سازی صفدر حسینی محمود واعظی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی در مروست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرگرد "مسعود محسنی نسب" درباره این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبازه با سارقان و ارتقا امنیت اجتماعی ماموران پلیس مروزست به یکدستگاه خودرو ۴۰۵ مشکوک شدند.    محسنی نسب افزود: ماموران پس از توقف و بررسی خودرو و دستگیری سارق، موفق به کشف ۵ مورد سرقت اماکن خصوصی و یک مورد سرقت اماکن دولتی شدند.    جانشین انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی به سرقت‌های اماکن خصوصی و دولتی در یزد و تفت اعتراف و پس از تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • (ویدیو) راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد!
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی در مروست
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی
  • رشد ۳۷ درصدی کشف ذخایر معدنی هرمزگان در سال ۱۴۰۲