Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر صبور شهیدان والامقام سید جمال و سید عبدالحمید طبایی عقدا درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «مرحوم معصومه بیگم طبائی (آتشی)»، مادر بزرگوار شهیدان والامقام سید جمال و سید عبدالحمید طبائی عقدا در 87 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مادر شهیدان طبائی عقدا، گفت: مادران مؤمنه شهدا که عزیزترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی فدا کردند، اسوه‌های واقعی ایثارند که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) و با تأسی به سیره حضرت صدیقه کبرا، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)؛ فرزندان شجاع، بصیر و انقلابی تربیت و در دفاع از ارزش‌ها تقدیم ایران اسلامی کردند.

پیکر مطهر این مادر صبور در اولین روزهای ماه محرم‌الحرام با حضور گسترده جمعی از مسئولین شهرستان، مسئولان محلی عقدا و آحاد و اقشار مختلف مردم قدرشناس و ولایت مدار در ابتدا از گلزار شهدا اردکان به سمت حسینیه بزرگ عقدا منتقل و سپس در جنت الزهراء این شهر به خاک سپرده شد.

مراسم ختم وی نیز همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان برگزار و حاضرین برای این مادر شهید از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و رحمت کردند. 

مراسم‌های ختم دیگری نیز سه‌شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع عقدا و چهارشنبه ساعت 9 صبح بر سر تربت پاک آن مرحوم برگزار خواهد شد.

شهید سید جمال طبائی عقدا در 19 سالگی با سمت تک‌تیرانداز در عملیات فتح المبین به‌شدت مجروح و در بیمارستان تموز ارتش کشور عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد ولی پیکر این شهید به میهن بازنگشت. سرانجام در تاریخ ۱۳۸۱/۵/۷ بعد از ۲۰ سال و ۴ ماه دوری از وطن جسم مطهّرش با عنوان شهید آزاده به ایران بازگشت و پس از تشییع باشکوه، بر دستان و دوش مردم شهیدپرور اردکان و عقدا در کنار دیگر هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای عقدا به خاک سپرده شد.

همچنین شهید پرافتخار سید عبدالحمید طبائی عقدا نیز به عنوان پاسدار و در سمت مسئول مخابرات گروهان پس از 9 ماه شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل در 17 سالگی بر اثر اصابت ترکش در تاریخ 22 اسفندماه سال 1363 در عملیات بدر (واقع در جزیره مجنون) به شهادت رسید و پیکرش در طی مراسمی با حضور مردم قدرشناس در گلزار شهدا زادگاهش تشییع شد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد اردبیل روزنامه شبستان یزد اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • لحظه دردناک مواجهه مادر با پیکر فرزندش در غزه | ببینید
  • تشییع مادر شهید محمدحسین عبدالله نژاد در قائنات 
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم