Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس،‌ ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هرسین همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.   این مراسم با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ، فرماندار شهرستان هرسین و روسای ادارت این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: ساختمان راهداری هرسین با اعتباری ۵۰۰ میلیون تومانی ساخته شده که ۲۰۰ مترمربع زیربنا و عرصه ای ۲۴۰۰متری دارد.   کرمی افزود: محوطه سازی ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هرسین در حال انعقاد قرارداد است.‍       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت ساختمان اداره نوغان داری تربت حیدریه به شماره ۳۳۹۶۴ در فهرست آثار ملی ایران خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، محمود طغرایی گفت: کلمه نوغان به معنی کرم ابریشم و پیله معرفی شده و شهرستان تربت حیدریه از دیرباز به‌دلیل اقلیم مساعد برای کاشت درخت توت، یکی از مناطق مهم پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری در ایران بوده است.

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: ساخت تاسیسات اداره نوغان داری در شهرستان تربت حیدریه از سال 1314 انجام شد و نخستین مدیر این اداره فردی فرانسوی به نام «مسیو فران» بود.

طغرایی عنوان کرد: در دوران پهلوی اول پس از آن‌که صنعت نوغان‌داری تحت نظارت و انحصار دولت قرار گرفت، مجموعه ابنیه نوغان‌داری در تربت حیدریه به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم پایه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه شامل ساختمان‌هایی است که به صورت منفرد در زمینی با وسعت بیش از دو هکتار ایجاد شده‌اند و کاربری‌های گوناگونی مانند سالن‌های تولید تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم، ساختمان‌های اداری و مدیریت، مهمانسرا و اسکان نیروها را داشتند.

طغرایی گفت: از شاخصه‌های معماری این مجموعه که برگرفته از ساختمان‌های شمال ایران است می‌توان به سبک و گونه معماری کوشک مانند، رعایت قرینه‌سازی، استفاده تمام عیار از آجر در تزئینات و سازه بنا، استفاده از قوس‌های نیم دایره و بیضوی و وسعت درخور توجه، اشاره کرد.

وی افزود: در زمین‌های پیرامون این ساختمان‌ها نیز توتستان‌هایی برای بهره‌برداری در فصل پرورش کرم ابریشم ایجاد شده است.

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: این مرکز به‌عنوان تنها نمایندگی اداره توسعه نوغان شرق کشور در حال حاضر نیز ارائه دهنده خدمات و تامین کننده تخم نوغان در سطح استان‌های شرق کشور (خراسان های رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان) است.

تربت حیدریه؛ پایتخت ابریشم کشور

علی محمدی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه  نیز گفت: در حال حاضر شهرستان تربت حیدریه با تولید بیش از 80 درصد ابریشم کشور در شهر ملی بایگ و روستای ملی بسک، به‌عنوان پایتخت ابریشم کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: این مجموعه با پیگیری‌های چندساله اداره کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و مساعدت اداره نوغانداری شهرستان و شرکت سفیدرود رشت، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • آماده باش ۳۵۰ نفر نیروی راهداری درجنوب کرمان
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان
  • بارش برف در گردنه تیوان/نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش